środa, 8 kwietnia 2020

ŻYCZENIA



Z okazji Świąt Wielkanocy
składam Wszystkim najlepsze życzenia.
Niech ten szczególny okres będzie okresem zadumy, wyciszenia, wypoczynku
i prawdziwej radości.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA


Witam, dzisiaj ćwiczymy smak 👄👅


Narząd smaku służy do chemicznej analizy składu pokarmu. Kubki smakowe rozmieszczone są najęzyku, podniebieniu, wnabłonku gardła, nagłośni oraz górnej części przełyku.
ubki smakowe dostarczają informacji okilku podstawowych smakach: słodkim, słonym, kwaśnym oraz gorzkim.




Zapraszam Wszystkich do wspólnej zabawy smakowej 👅😊

1. Dopasowanka obrazkowa

kojarzenie smaku z przedmiotem, a następnie z obrazkiem: – kostka cukru – smak słodki, – cytryna – smak kwaśny, – sól – smak słony, – grejpfrut – smak gorzki.






2. „Co to jest?”

rozpoznawanie (za pomocą wzroku i na podstawie własnych doświadczeń), nazywanie, smakowanie wskazanych produktów:  cytryna, sól, grejpfrut, kostka cukru.

4. Zabawa „co jest słodkie?” – wyszukiwanie i łączenie takich samych obrazków.

4. Wyszukiwanie wśród zgromadzonych produktów (kostka cukru, lizak, miód, cytryna, woda z solą) tylko tych, które są słodkie.



5. „Słodki jak lizak”


  • obrysowywanie kształtu ust przez rodzica,
  • leciutki masaż warg, – ściąganie ust w dziobek, – uklepywanie, wyciąganie, oblizywanie (górnej i dolnej wargi), – lizanie lizaka.

6. „Malowany lizak”

zabawa naśladowcza, odtwarzanie ruchów szerokich, płynnych, kolistych, pionowych, z uwzględnieniem kierunku – za pomocą rąk, nóg, palców (w powietrzu i na wskazanej powierzchni).



Ćwiczymy paluszki 👇
Zapraszam Alanka, Michałka, Tymoteusz, Kornelka, Antosia, Huberta i Aleksandrę 😊

 Moczymy paluszki i do dzieła 😉


Adrianku, Kubusiu i Krzysiu to zadania dla Was 😊





Życzę miłej zabawy 😊

PRZEDSZKOLE




Witam Wszystkich 😊

Zapraszam do wspólnej zabawy Czarka i Oliwiera😃

Dzisiaj ćwiczymy układ proprioceptywny 💪💪


 Przypomnijmy, że proprioreceptory przekazują nam informacje o tym, czy poruszamy się, czy stoimy oraz gdzie znajdujemy się w przestrzeni. To również dzięki nim możemy się sprawnie poruszać i nie przewracamy się. Wiele tych receptorów znajduje się w naszych mięśniach, ścięgnach oraz stawach.



1. PODUSZKA
Do tego zadania potrzebne nam są poduszki które układamy na podłodze. Najlepiej jak poduszki są różnego koloru. Dziecko wskakuje na poduszki (przodem, tyłem, na jednej nodze (prawa, lewa) ).



2. SPYCHACZ
Dorosły i dziecko siedzą na podłodze odwróceni do siebie plecami. Dorosły przepycha dziecko do przodu na podłodze. Potem zmiana ról. Dorosły ustępuje wówczas, gdy poczuje, że dziecko użyło do tej zabawy całej swojej siły.


3. KAMIEŃ I WIATR

Dziecko leży na plecach na podłodze. Dorosły próbuje przetoczyć dziecko na brzuch, a następnie z powrotem na plecy, a dziecko próbuje mu na to nie pozwolić. (aby ułatwić zrozumienie mów dziecku „nie daj się zepchnąć, wieje mocny wiatr, a ty jesteś ciężkim kamieniem”). Dorosły ma znacznie więcej siły, ale nie powinien zbyt szybko „wygrać” w tej zabawie.

3. PACZKA


Dorosły klęczy naprzeciw dziecka, a dziecko siedzi skulone na podłodze udając zawiniętą paczkę. Mocno ściska ręce i nogi. Dorosły próbuje „rozpakować paczkę” odciągając ręce i nogi swojej pociechy. Należy przyjąć zasadę, że raz odklejona ręka lub noga nie może już wrócić na swoje miejsce. Tu również nie należy przesadzać z siłą.

Oskarku a dla Ciebie  👇👇





Życzę miłej zabawy !!!!!

wtorek, 7 kwietnia 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Witam Wszystkich !!!
Dzisiaj będziemy słuchać 👂👂👂 


Percepcja słuchowa to zdolność do odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Ich prawidłowe rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko jest podstawą słyszenia mowy, a zatem nabywania przez nie również mowy czynnej, a także umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter. 


Życzę miłej zabawy😃😃👂👂!!!

1. "Rozpoznaj dźwięk"
Zabawy z przedmiotami codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, czajnik, pudełko z kaszą, butelka z wodą, itp. Mama, tata prezentuje dźwięki przedmiotów i po prezentacji można rozpocząć zabawę w rozpoznawanie. Dziecko nie może widzieć podczas odgadywania przedmiotów.

2. Rozpoznaję odgłosy zwierząt

Zabawa w odgadywanie i identyfikowanie różnych głosów zwierząt . Mama lub tata włącza nagranie i pokazuje planszę z różnymi obrazkami. Należy określić nazwę zwierzęcia lub przedmiotu oraz wskazać właściwy obrazek.

Link do odgłosów zwierząt: 
https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU


3. Różnicowanie dźwięków
Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty np. pokrywkę od garnka, blachę do pieczenia ciasta, drewniany tłuczek, (…) lub instrumenty np. cymbałki, ksylofon, pianino, gitarę, skrzypce, (…). Dziecko odgaduje prezentowany dźwięk. Jaki dźwięk słyszysz?
Czy to był dźwięk głośny – czy dźwięk cichy?
Czy było dużo dźwięków – czy mało dźwięków?
Czy słyszysz dźwięk długi – czy dźwięk krótki?
Czy to był dźwięk wysoki („cienki”) – czy dźwięk niski („gruby”)?
Przed rozpoczęciem zabawy prezentujemy w/w dźwięki i wyjaśniamy pojęcia: głośny – cichy, długi – krótki, (…)


4. Lokalizacja dźwięku
 

 „Szukamy dźwięku” – dziecko szuka ukrytego przedmiotu, który wydaje dźwięk (np. budzik, telefon, …).

5. Ważne słuchanie

 „Ile dźwięków słyszysz?”. Policz uderzenia w bębenek, stuknięcia o blat stołu. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę.


ĆWICZYMY PALUSZKI I RĄCZKI 👇✋✊ 

 Zabawa "Jajeczko"

 Do tego zadania potrzebne są jajka (pisanki) i szczypce ( np. do lodu) i wytłaczanka po jajakach.



Ćwiczenia grafomotoryczne.

Krystian, Igor, Dagna, Fabian, Oliwier W.,  i Oliwier O., dla Was kwiatek i jajeczko😃







Zadania dla Marceliny i Marcela 😃





Ćwiczą paluszki 👆
Moczymy paluszki w farbie i malujemy kułeczka 😃
 Maluje Stasiu L., Kuba, Mateusz, Stasiu Li.




Życzę Wszystkim wspaniałej zabawy😁
Może podzielicie się zdjęciami z Waszej ciężkiej pracy 😉


poniedziałek, 6 kwietnia 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA



Witam Wszystkich😊

Zapraszam do wspólnej zabawy Wiktorkę, Olę, Natalkę i Cezarego !!!






Sebastian dla Ciebie zadanie 1 i 2 😊

1. Malujemy paluszkiem




2. Zabawa "Jajeczko"
Do tego zadania potrzebne są jajka (pisanki) i szczypce ( np. do lodu) i wytłaczanka po jajakach. 






3. Zabawa "GLUTEM"



Przepis na GLUTA domowego😁

1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki ziemiaczanej
3/4 szklanki oleju
1/2 szklanki wody
barwnik spożywczy

Poniżej link do przepisu SLIME
https://www.youtube.com/watch?v=IEnMJi5Snug 

 

Miłej i owocnej zabawy!!!!
 

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Witam Wszystkich 😊

Zapraszam do wspólnej zabawy Antosia, Maję, Wiktora, Mikołaja i Tomka😃

Dzisiaj ćwiczymy układ proprioceptywny 💪💪 i motorykę małą


 Przypomnijmy, że proprioreceptory przekazują nam informacje o tym, czy poruszamy się, czy stoimy oraz gdzie znajdujemy się w przestrzeni. To również dzięki nim możemy się sprawnie poruszać i nie przewracamy się. Wiele tych receptorów znajduje się w naszych mięśniach, ścięgnach oraz stawach.



1. PODUSZKA
Do tego zadania potrzebne nam są poduszki które układamy na podłodze. Najlepiej jak poduszki są różnego koloru. Dziecko wskakuje na poduszki (przodem, tyłem, na jednej nodze (prawa, lewa) ).



2. SPYCHACZ
Dorosły i dziecko siedzą na podłodze odwróceni do siebie plecami. Dorosły przepycha dziecko do przodu na podłodze. Potem zmiana ról. Dorosły ustępuje wówczas, gdy poczuje, że dziecko użyło do tej zabawy całej swojej siły.


3. KAMIEŃ I WIATR

Dziecko leży na plecach na podłodze. Dorosły próbuje przetoczyć dziecko na brzuch, a następnie z powrotem na plecy, a dziecko próbuje mu na to nie pozwolić. (aby ułatwić zrozumienie mów dziecku „nie daj się zepchnąć, wieje mocny wiatr, a ty jesteś ciężkim kamieniem”). Dorosły ma znacznie więcej siły, ale nie powinien zbyt szybko „wygrać” w tej zabawie.

3. PACZKA


Dorosły klęczy naprzeciw dziecka, a dziecko siedzi skulone na podłodze udając zawiniętą paczkę. Mocno ściska ręce i nogi. Dorosły próbuje „rozpakować paczkę” odciągając ręce i nogi swojej pociechy. Należy przyjąć zasadę, że raz odklejona ręka lub noga nie może już wrócić na swoje miejsce. Tu również nie należy przesadzać z siłą.


ĆWICZYMY PALUSZKI I RĄCZKI 👇✋✊ 








  Zabawa "Jajeczko"
Do tego zadania potrzebne są jajka (pisanki) i szczypce ( np. do lodu) i wytłaczanka po jajakach.



Miłej zabawy !!!!