wtorek, 16 lutego 2021

Wczesne wspomaganie - Sebastian (0,5)

 Witam, dzisiaj ćwiczymy smak 👄👅



Narząd smaku służy do chemicznej analizy składu pokarmu. Kubki smakowe rozmieszczone są najęzyku, podniebieniu, wnabłonku gardła, nagłośni oraz górnej części przełyku.
ubki smakowe dostarczają informacji okilku podstawowych smakach: słodkim, słonym, kwaśnym oraz gorzkim.


 👅😊



1. Dopasowanka obrazkowa

kojarzenie smaku z przedmiotem, a następnie z obrazkiem: – kostka cukru – smak słodki, – cytryna – smak kwaśny, – sól – smak słony, – grejpfrut – smak gorzki.






2. „Co to jest?”

rozpoznawanie (za pomocą wzroku i na podstawie własnych doświadczeń), nazywanie, smakowanie wskazanych produktów:  cytryna, sól, grejpfrut, kostka cukru.

4. Zabawa „co jest słodkie?” – wyszukiwanie i łączenie takich samych obrazków.

4. Wyszukiwanie wśród zgromadzonych produktów (kostka cukru, lizak, miód, cytryna, woda z solą) tylko tych, które są słodkie.



5. „Słodki jak lizak”


  • obrysowywanie kształtu ust przez rodzica,
  • leciutki masaż warg, – ściąganie ust w dziobek, – uklepywanie, wyciąganie, oblizywanie (górnej i dolnej wargi), – lizanie lizaka.

6. „Malowany lizak”

zabawa naśladowcza, odtwarzanie ruchów szerokich, płynnych, kolistych, pionowych, z uwzględnieniem kierunku – za pomocą rąk, nóg, palców (w powietrzu i na wskazanej powierzchni).

MIŁEJ ZABAWY!!!