DZIEŃ DOBRY!!!!
DZISIAJ ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE 😀
Skakanka
Istnieje wiele zabaw ze skakaniem, których da się nauczyć dziecko.
Można to zrobić w tradycyjny sposób, skacząc i wprowadzając piosenki.
licząc lub wypowiadając litery alfabetu przy każdym skoku. Możesz też
spróbować wywijać skakanką po ziemi i udawać, że to jadowity wąż, nad
którym dziecko musi przeskoczyć, by uciec.
Guma
Mając gumę (3-4 metry elastycznego sznurka), można zagrać w mnóstwo
różnych gier, które w ciekawy sposób nauczą dziecko umiejętności
społecznych, piosenek i powtarzania, na przykład przyimków („w”, „na”,
„z” itd.). Jeśli poszukasz w Internecie, na pewno znajdziesz wiele
różnych piosenek z pokazywaniem do wypróbowania. Możecie na przykład
pobawić się w „Środek, wskocz i na boki”. Do gry potrzebne będą dwie
osoby, które umieszczą sobie gumę na kostkach, podczas gdy trzecia
będzie wskakiwać do środka i wyskakiwać, według śpiewanych instrukcji:
- Środek – wskoczyć do środka.
- Wyskocz – wyskoczyć, jedna noga z każdej strony.
- I na – jedna stopa do środka, druga – po jednej stronie.
- Boki – jedna stopa do środka, druga na drugą stronę.
- Na – skoczyć na gumę.
- Środek – skoczyć na gumę.
- Wyskocz – wyskoczyć, jedna noga z każdej strony.
Jeśli dziecku uda się wykonać tę serię poprawnie, podnieście gumę na wysokość kolan, później znów wyżej.
WIĘCEJ ZABAW Z GUMĄ 😁
https://www.youtube.com/watch?v=nEoyIPGSd4c
MIŁEJ ZABAWY!!!
DZIEŃ DOBRY!!!!
DZISIAJ ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE 😀
Skakanka
Istnieje wiele zabaw ze skakaniem, których da się nauczyć dziecko.
Można to zrobić w tradycyjny sposób, skacząc i wprowadzając piosenki.
licząc lub wypowiadając litery alfabetu przy każdym skoku. Możesz też
spróbować wywijać skakanką po ziemi i udawać, że to jadowity wąż, nad
którym dziecko musi przeskoczyć, by uciec.
Guma
Mając gumę (3-4 metry elastycznego sznurka), można zagrać w mnóstwo
różnych gier, które w ciekawy sposób nauczą dziecko umiejętności
społecznych, piosenek i powtarzania, na przykład przyimków („w”, „na”,
„z” itd.). Jeśli poszukasz w Internecie, na pewno znajdziesz wiele
różnych piosenek z pokazywaniem do wypróbowania. Możecie na przykład
pobawić się w „Środek, wskocz i na boki”. Do gry potrzebne będą dwie
osoby, które umieszczą sobie gumę na kostkach, podczas gdy trzecia
będzie wskakiwać do środka i wyskakiwać, według śpiewanych instrukcji:
- Środek – wskoczyć do środka.
- Wyskocz – wyskoczyć, jedna noga z każdej strony.
- I na – jedna stopa do środka, druga – po jednej stronie.
- Boki – jedna stopa do środka, druga na drugą stronę.
- Na – skoczyć na gumę.
- Środek – skoczyć na gumę.
- Wyskocz – wyskoczyć, jedna noga z każdej strony.
Jeśli dziecku uda się wykonać tę serię poprawnie, podnieście gumę na wysokość kolan, później znów wyżej.
WIĘCEJ ZABAW Z GUMĄ 😁
https://www.youtube.com/watch?v=nEoyIPGSd4c
MIŁEJ ZABAWY!!!
DZIEŃ DOBRY !!!
Dzisiaj będziemy słuchać 👂👂👂
Percepcja słuchowa to zdolność do odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Ich prawidłowe rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko jest podstawą słyszenia mowy, a zatem nabywania przez nie również mowy czynnej, a także umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter.
Życzę miłej zabawy😃😃👂👂!!!
1. "Rozpoznaj dźwięk"
Zabawy z przedmiotami codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, czajnik, pudełko z kaszą, butelka z wodą, itp. Mama, tata prezentuje dźwięki przedmiotów i po prezentacji można rozpocząć zabawę w rozpoznawanie. Dziecko nie może widzieć podczas odgadywania przedmiotów.
2. Rozpoznaję odgłosy zwierząt
Zabawa w odgadywanie i identyfikowanie różnych głosów zwierząt . Mama lub tata włącza nagranie i pokazuje planszę z różnymi obrazkami. Należy określić nazwę zwierzęcia lub przedmiotu oraz wskazać właściwy obrazek.
Link do odgłosów zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU
3. Różnicowanie dźwięków
Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty np. pokrywkę od garnka, blachę do pieczenia ciasta, drewniany tłuczek, (…) lub instrumenty np. cymbałki, ksylofon, pianino, gitarę, skrzypce, (…). Dziecko odgaduje prezentowany dźwięk. Jaki dźwięk słyszysz?
Czy to był dźwięk głośny – czy dźwięk cichy?
Czy było dużo dźwięków – czy mało dźwięków?
Czy słyszysz dźwięk długi – czy dźwięk krótki?
Czy to był dźwięk wysoki („cienki”) – czy dźwięk niski („gruby”)?
Przed rozpoczęciem zabawy prezentujemy w/w dźwięki i wyjaśniamy pojęcia: głośny – cichy, długi – krótki, (…)
4. Lokalizacja dźwięku
„Szukamy dźwięku” – dziecko szuka ukrytego przedmiotu, który wydaje dźwięk (np. budzik, telefon, …).
5. Ważne słuchanie
„Ile dźwięków słyszysz?”. Policz uderzenia w bębenek, stuknięcia o blat stołu. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę.
DZIEŃ DOBRY !!!
Dzisiaj będziemy słuchać 👂👂👂
Percepcja słuchowa to zdolność do odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Ich prawidłowe rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko jest podstawą słyszenia mowy, a zatem nabywania przez nie również mowy czynnej, a także umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter.
Życzę miłej zabawy😃😃👂👂!!!
1. "Rozpoznaj dźwięk"
Zabawy z przedmiotami codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, czajnik, pudełko z kaszą, butelka z wodą, itp. Mama, tata prezentuje dźwięki przedmiotów i po prezentacji można rozpocząć zabawę w rozpoznawanie. Dziecko nie może widzieć podczas odgadywania przedmiotów.
2. Rozpoznaję odgłosy zwierząt
Zabawa w odgadywanie i identyfikowanie różnych głosów zwierząt . Mama lub tata włącza nagranie i pokazuje planszę z różnymi obrazkami. Należy określić nazwę zwierzęcia lub przedmiotu oraz wskazać właściwy obrazek.
Link do odgłosów zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU
3. Różnicowanie dźwięków
Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty np. pokrywkę od garnka, blachę do pieczenia ciasta, drewniany tłuczek, (…) lub instrumenty np. cymbałki, ksylofon, pianino, gitarę, skrzypce, (…). Dziecko odgaduje prezentowany dźwięk. Jaki dźwięk słyszysz?
Czy to był dźwięk głośny – czy dźwięk cichy?
Czy było dużo dźwięków – czy mało dźwięków?
Czy słyszysz dźwięk długi – czy dźwięk krótki?
Czy to był dźwięk wysoki („cienki”) – czy dźwięk niski („gruby”)?
Przed rozpoczęciem zabawy prezentujemy w/w dźwięki i wyjaśniamy pojęcia: głośny – cichy, długi – krótki, (…)
KACPERKU DLA CIEBIE ZADANIE:
4. Lokalizacja dźwięku
„Szukamy dźwięku” – dziecko szuka ukrytego przedmiotu, który wydaje dźwięk (np. budzik, telefon, …).
5. Ważne słuchanie
„Ile dźwięków słyszysz?”. Policz uderzenia w bębenek, stuknięcia o blat stołu. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę.
DZIEŃ DOBRY !!!
Dzisiaj będziemy słuchać 👂👂👂
Percepcja słuchowa to zdolność do odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Ich prawidłowe rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko jest podstawą słyszenia mowy, a zatem nabywania przez nie również mowy czynnej, a także umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter.
Życzę miłej zabawy😃😃👂👂!!!
1. "Rozpoznaj dźwięk"
Zabawy z przedmiotami codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, czajnik, pudełko z kaszą, butelka z wodą, itp. Mama, tata prezentuje dźwięki przedmiotów i po prezentacji można rozpocząć zabawę w rozpoznawanie. Dziecko nie może widzieć podczas odgadywania przedmiotów.
2. Rozpoznaję odgłosy zwierząt
Zabawa w odgadywanie i identyfikowanie różnych głosów zwierząt . Mama lub tata włącza nagranie i pokazuje planszę z różnymi obrazkami. Należy określić nazwę zwierzęcia lub przedmiotu oraz wskazać właściwy obrazek.
Link do odgłosów zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU
3. Różnicowanie dźwięków
Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty np. pokrywkę od garnka, blachę do pieczenia ciasta, drewniany tłuczek, (…) lub instrumenty np. cymbałki, ksylofon, pianino, gitarę, skrzypce, (…). Dziecko odgaduje prezentowany dźwięk. Jaki dźwięk słyszysz?
Czy to był dźwięk głośny – czy dźwięk cichy?
Czy było dużo dźwięków – czy mało dźwięków?
Czy słyszysz dźwięk długi – czy dźwięk krótki?
Czy to był dźwięk wysoki („cienki”) – czy dźwięk niski („gruby”)?
Przed rozpoczęciem zabawy prezentujemy w/w dźwięki i wyjaśniamy pojęcia: głośny – cichy, długi – krótki, (…)
4. Lokalizacja dźwięku
„Szukamy dźwięku” – dziecko szuka ukrytego przedmiotu, który wydaje dźwięk (np. budzik, telefon, …).
5. Ważne słuchanie
„Ile dźwięków słyszysz?”. Policz uderzenia w bębenek, stuknięcia o blat stołu. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę.
DZIEŃ DOBRY !!!
Dzisiaj będziemy słuchać 👂👂👂
Percepcja słuchowa to zdolność do odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Ich prawidłowe rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko jest podstawą słyszenia mowy, a zatem nabywania przez nie również mowy czynnej, a także umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter.
Życzę miłej zabawy😃😃👂👂!!!
1. "Rozpoznaj dźwięk"
Zabawy z przedmiotami codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, czajnik, pudełko z kaszą, butelka z wodą, itp. Mama, tata prezentuje dźwięki przedmiotów i po prezentacji można rozpocząć zabawę w rozpoznawanie. Dziecko nie może widzieć podczas odgadywania przedmiotów.
2. Rozpoznaję odgłosy zwierząt
Zabawa w odgadywanie i identyfikowanie różnych głosów zwierząt . Mama lub tata włącza nagranie i pokazuje planszę z różnymi obrazkami. Należy określić nazwę zwierzęcia lub przedmiotu oraz wskazać właściwy obrazek.
Link do odgłosów zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU
3. Różnicowanie dźwięków
Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty np. pokrywkę od garnka, blachę do pieczenia ciasta, drewniany tłuczek, (…) lub instrumenty np. cymbałki, ksylofon, pianino, gitarę, skrzypce, (…). Dziecko odgaduje prezentowany dźwięk. Jaki dźwięk słyszysz?
Czy to był dźwięk głośny – czy dźwięk cichy?
Czy było dużo dźwięków – czy mało dźwięków?
Czy słyszysz dźwięk długi – czy dźwięk krótki?
Czy to był dźwięk wysoki („cienki”) – czy dźwięk niski („gruby”)?
Przed rozpoczęciem zabawy prezentujemy w/w dźwięki i wyjaśniamy pojęcia: głośny – cichy, długi – krótki, (…)
4. Lokalizacja dźwięku
„Szukamy dźwięku” – dziecko szuka ukrytego przedmiotu, który wydaje dźwięk (np. budzik, telefon, …).
5. Ważne słuchanie
„Ile dźwięków słyszysz?”. Policz uderzenia w bębenek, stuknięcia o blat stołu. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę.
MIŁEJ ZABAWY!!!
Witam !!!
Dzisiaj ćwiczymy matorykę małą w ruchu 😁
Zapraszam do wspólnej zabawy Stasia, Stasia Li.,
1. Kreślenie w powietrzu linii różnego typu wg poleceń słownych.
– Spróbujcie namalować w powietrzu paski poziome, pionowe, ukośne, krótkie, długie, proste, faliste, itp. Przygotujemy się do prawidłowego malowania pasków.
2. Ćwiczenia ruchowo-rytmiczne przy muzyce – rytmiczne ruchy ramion, przedramion i dłoni w marszu, w podskokach, w siadzie klęcznym;
– rytmiczny marsz z wymachami ramion w przód w pionie i w poziomie (w górę, w dół, w prawo, w lewo),
- podskoki w rytmie muzyki w przód i w tył,
– w siadzie klęcznym, malowanie po dywanie w grę i w dół,
– w siadzie klęcznym dłonie „idą” po dywanie w przód i w tył.
3. Zabawa ruchowa – „Malujemy meble ” ( udajemy że malujemy 😉) – w paski: długie i krótkie, od góry do dołu, od strony lewej do prawej, – wg poleceń słownych i ruchowych – rytmiczne „malowanie” dłonią i palcami w pozycji stojącej na płaszczyznach pionowych i poziomych – przy muzyce (akompaniament do piosenki „Jestem Gabrysia”). https://www.youtube.com/watch?v=XLrmumilIDw
4. Zabawa w parach „Masuję, masuję – rysuję” – rysowanie na plecach (rodzic-dziecko i dziecko-rodzic), linii pionowych i poziomych, wzorów literopodobnych, odgadywanie jaki wzór narysował /rodzic lub dziecko/, próby nazwania go lub narysowania na dywanie przed sobą, 2-3 próby i zmiana ról;
ew. wykorzystujemy wyliczankę „Idą słonie”
Idą słonie po betonie ( stawiamy dłonie z dołu do góry i znów w dół)
A za nimi biegną konie (palce „galopują” w górę)
Panieneczki na szpileczkach ( „kroki” palców wskazujących w dół)
Jedzie walec ( przesuwamy dłonie po plecach kolegi do góry)
Płynie strumyk (rysujemy rozsuniętymi palcami faliste linie w dół)
Pada deszczyk (pukamy lekko czubkami palców z dołu do góry)
Czujesz dreszczyk? (przesuwamy zgiętym palcem wskazującym z dołu do góry, wzdłuż kręgosłupa).
5. Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe, przy cichej muzyce relaksacyjnej:
– w siadzie prostym: wdech z uniesieniem rąk ku górze, wydech przy skłonie w przód (3-4 razy);
– w pozycji leżącej: wdech z uwypukleniem klatki piersiowej i napięciem mięśni i długi wydech zakończony rozluźnieniem całego ciała. (3-4 razy).
6. Odpoczywamy!!!!
Propozycje masażyków:
https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q
Miłej zabawy!!!
DZIEŃ DOBRY!!!
Ćwiczymy motorykę małą 😀
1. Zabawa - Myjnia samochodowa
Potrzebne przedmioty
- „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
- Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
- Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
Zaczynamy:
- Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
- Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
- Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
- Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
- Prowadzić dwa samochody:
- Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
- Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
- Zrobić drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
- Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.
2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i kleić. Można dodać barwnika 😁
Przepis:
Miłej zabawy!!!
DZIEŃ DOBRY!!!
DZISIAJ CUDOWNY DZIEŃ 😁
DZIEŃ DZIECKA!!!!
Ćwiczymy motorykę małą 😀
1. Zabawa - Myjnia samochodowa
Potrzebne przedmioty
- „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
- Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
- Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
Zaczynamy:
- Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
- Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
- Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
- Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
- Prowadzić dwa samochody:
- Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
- Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
- Zrobić
drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw
jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
- Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.
2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę
ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i
kleić. Można dodać barwnika 😁
Przepis:
Miłej zabawy!!!
DZIEŃ DOBRY!!!
DZISIAJ CUDOWNY DZIEŃ 😁
DZIEŃ DZIECKA!!!!
Ćwiczymy motorykę małą 😀
1. Zabawa - Myjnia samochodowa
Potrzebne przedmioty
- „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
- Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
- Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
Zaczynamy:
- Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
- Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
- Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
- Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
- Prowadzić dwa samochody:
- Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
- Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
- Zrobić
drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw
jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
- Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.
2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę
ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i
kleić. Można dodać barwnika 😁
Przepis:
Miłej zabawy!!!
DZIEŃ DOBRY!!!
DZISIAJ CUDOWNY DZIEŃ 😁
DZIEŃ DZIECKA!!!!
Ćwiczymy motorykę małą 😀
1. Zabawa - Myjnia samochodowa
Potrzebne przedmioty
- „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
- Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
- Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
Zaczynamy:
- Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
- Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
- Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
- Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
- Prowadzić dwa samochody:
- Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
- Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
- Zrobić
drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw
jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
- Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.
2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę
ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i
kleić. Można dodać barwnika 😁
Przepis:
Miłej zabawy!!!