czwartek, 19 listopada 2020

Przedszkole-Oskar Ge. (0,5)

  Witaj Oskarku!!!!


Usprawniamy motorykę małą!!

      spinanie kartek za pomocą zszywacza

      kreślenie na tablicy kredą, pędzlem umoczonym w wodzie

      wodzenie palcem po wzorach, szlaczkach

      malowanie palcami ,malowanie gąbką, watą

      rysowanie palcem w piance do golenia, w kremie

      wydzieranie papieru, bibuły 


Chwila relaksu:

https://www.youtube.com/watch?v=hlWiI4xVXKY


Miłej zabawy!!!!

wtorek, 17 listopada 2020

Wczesne wspomaganie - Sebastian (0,5)

 Witaj Sebastian !!


Stymulujemy układ dotykowy - STOPY !!! 😁 
  


 1. Zabawa w wodzie 😀
 
To świetna zabawa dla paluszków stóp, angażująca małą motorykę. Łączy w sobie zabawę w wodzie i utrzymanie równowagi podczas stania na jednej nodze. 

Potrzebne przedmioty 
  • Duża miska lub wanienka .
  • Woda (ciepła lub chłodna, w zależności od tolerancji dziecka)
  • Małe przedmioty, które nie unoszą się na wodzie, na przykład marmurkowe kulki, gładkie kamienie, koraliki i inne tego typu.
  • Pudełko lub miska (na wyłowione przedmioty)
  • Ręczniki (aby się osuszyć po zabawie)
  • Brezent lub zasłona prysznicowa (jeśli dziecko będzie bawić się w domu)

Przygotowanie

  • Napełnij miskę lub wanienkę wodą do około połowy pojemności.
  • Razem z dzieckiem włóżcie do naczynia małe przedmioty.
  • Niech dziecko zdejmie buty i skarpetki.
Zaczynamy zabawę 😁

  • Stanąć przy misce i włożyć do niej jedną stopę.
  • Trzymając dorosłego za rękę (jeśli jest taka potrzeba), przeczesywać paluszkami stopy dno miski w poszukiwaniu małych przedmiotów.
  • Złapać paluszkami przedmiot, próbować go podnieść i wyjąć z wody.
  • Podnieść stopę wyżej i bliżej siebie, żeby swobodnie wyjąć przedmiot spomiędzy palców.
  • Włożyć przedmiot do pudełka lub pustej miski.
  • Zmieniając stopy, próbować aż skończą się przedmioty.
  




Miłej zabawy!!!!

Wczesne wspomaganie, Przedszkole - 1h

 Witaj Oskaraku !!


Stymulujemy układ dotykowy - STOPY !!! 😁 
  


 1. Zabawa w wodzie 😀
 
To świetna zabawa dla paluszków stóp, angażująca małą motorykę. Łączy w sobie zabawę w wodzie i utrzymanie równowagi podczas stania na jednej nodze. 

Potrzebne przedmioty 
  • Duża miska lub wanienka .
  • Woda (ciepła lub chłodna, w zależności od tolerancji dziecka)
  • Małe przedmioty, które nie unoszą się na wodzie, na przykład marmurkowe kulki, gładkie kamienie, koraliki i inne tego typu.
  • Pudełko lub miska (na wyłowione przedmioty)
  • Ręczniki (aby się osuszyć po zabawie)
  • Brezent lub zasłona prysznicowa (jeśli dziecko będzie bawić się w domu)

Przygotowanie

  • Napełnij miskę lub wanienkę wodą do około połowy pojemności.
  • Razem z dzieckiem włóżcie do naczynia małe przedmioty.
  • Niech dziecko zdejmie buty i skarpetki.
Zaczynamy zabawę 😁

  • Stanąć przy misce i włożyć do niej jedną stopę.
  • Trzymając dorosłego za rękę (jeśli jest taka potrzeba), przeczesywać paluszkami stopy dno miski w poszukiwaniu małych przedmiotów.
  • Złapać paluszkami przedmiot, próbować go podnieść i wyjąć z wody.
  • Podnieść stopę wyżej i bliżej siebie, żeby swobodnie wyjąć przedmiot spomiędzy palców.
  • Włożyć przedmiot do pudełka lub pustej miski.
  • Zmieniając stopy, próbować aż skończą się przedmioty.
  


Aby zabawa stanowiła dla Oskara większe wyzwanie 😉

  • Wykonywać powyższe czynności z zamkniętymi oczami.
  • Pobawić się jeszcze raz, tylko tym razem w cieplejszej lub chłodniejszej wodzie.
  • Pobawić się w wodzie z mydlinami.
  • Dodać przedmioty, które unoszą się na wodzie, na przykład żołędzie, orzechy, winogrona, patyczki po lodach, korki z butelek po winie, styropianowe kulki.
  • Łapać koraliki, a potem nawlekać je na sznurek.
  • Bawić się z drugą osobą – niech drugie dziecko stanie po przeciwnej stronie miski (na pewno będzie wesoło)
Zrób to inaczej (łatwiejsza zabawa)

  • Wyławiać przedmioty, siedząc na krześle.
  • Po wyłowieniu przedmiotu nie przekładać go z palców stóp do ręki, tylko położyć go od razu na ziemi.
  • Bawić się bez wody lub nawet bez miski.
Miłej zabawy!!!!

poniedziałek, 16 listopada 2020

Przedszkole - Sebastian B. ( 0,5)

 


Witaj Sebastian!!!

Dzisiaj ćwiczymy obraz i schemat ciała oraz orientację przestrzenną.

1.  Nazywanie i dotykanie poszczególnych części ciała, 

2. Rzucanie woreczków wg instrukcji: do góry, do tyłu, w lewo, w prawo w dół, 

3. Dotykanie i poruszanie prawymi i lewymi częściami ciała, 

4. Wrzucanie woreczków do kosza ustawionego przed dzieckiem zgodnie z instrukcją: prawą ręką dwa, lewą ręką,

5. Poruszanie się wg instrukcji: zrób dwa kroki do przodu, trzy kroki do tyłu, jeden w prawo, 

6. Zabawa w lustro -powtarzanie ruchów drugiej osoby.

Na zakończenie troszeczkę muzyki 😀


https://www.youtube.com/watch?v=hlWiI4xVXKY&t=450s


Miłej zabawy!!!!