piątek, 15 maja 2020

WCZESNE WSPPMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Ćwiczymy motorykę małą 😀

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY BARTKA, HUBERTA I IGNASIA!!!

1. Zabawa - Myjnia samochodowa

Potrzebne przedmioty
  • „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
  • Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
  • Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
Zaczynamy:
  • Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
  • Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
  • Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
  • Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
  • Prowadzić dwa samochody:
  • Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
  • Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
  • Zrobić drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
  • Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.

2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i kleić. Można dodać barwnika 😁

Przepis: 




Miłej zabawy!!!

czwartek, 14 maja 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA



 DZIEŃ DOBRY!!


 Ćwiczymy równowagę!!!


Zapraszam do wspólnej zabawy Alanka i Czarka 😁











1. Chodzenie po różnych fakturach (dywaniku, wycieraczce, kocu itp.).
2. Chodzenie po rozłożonej na podłodze linie,  (poduchach ).
3. Chodzenie z woreczkiem na głowie.
4. Chodzenie z woreczkiem na głowie, po rozłożonej na podłodze linie.
5. Przyjmowanie pozycji bociana, jaskółki.
6. Chód stopa za stopą do przodu i do tyłu z otwartymi oczami i zamkniętymi.
7. Ćwiczenia na różnych rodzajach równoważni (poduszki, woreczki ).

                                               Powodzenia!!!
 Życzę dobrej zabawy!!!



 Poniżej link do przykładowych ćwiczeń równoważnych.

https://www.youtube.com/watch?v=gCCanXFSFiI

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Ćwiczymy motorykę małą 😀


ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY SZYMONA I LENKĘ.

1. Zabawa - Myjnia samochodowa

Potrzebne przedmioty
  • „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
  • Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
  • Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
Zaczynamy:
  • Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
  • Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
  • Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
  • Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
  • Prowadzić dwa samochody:
  • Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
  • Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
  • Zrobić drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
  • Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.

2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i kleić. Można dodać barwnika 😁

Przepis: 




Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Ćwiczymy motorykę małą 😀


ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY ANTOSIA I MIŁOSZA

1. Zabawa - Myjnia samochodowa

Potrzebne przedmioty
  • „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
  • Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
  • Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
Zaczynamy:
  • Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
  • Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
  • Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
  • Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
  • Prowadzić dwa samochody:
  • Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
  • Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
  • Zrobić drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
  • Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.

2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i kleić. Można dodać barwnika 😁

Przepis: 




Miłej zabawy!!!

PRZEDSZKOLE

Ćwiczymy motorykę małą 😀


ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY MAKSA, MARCELINĘ I KACPRA!!

1. Zabawa - Myjnia samochodowa

Potrzebne przedmioty
  • „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
  • Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
  • Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
Zaczynamy:
  • Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
  • Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
  • Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
  • Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
  • Prowadzić dwa samochody:
  • Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
  • Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
  • Zrobić drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
  • Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.

2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i kleić. Można dodać barwnika 😁

Przepis: 




Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Witam !!!
 Dzisiaj ćwiczymy kordynację wzrokowo-ruchowa👀

  Koordynacja wzrokowo-ruchowa jest to umiejętność łączenia tego, co oczy widzą z tym, co dłonie wykonują. Dobra koordynacja wzrokowo-ruchowa jest niezbędna do wykonywania wielu czynności takich jak: pisanie, rysowanie, manipulowanie, ćwiczenia gimnastyczne.
Zapraszam Nadię, Patryka i Maksa 😊







  • Ćwiczenia w marszu:
    • marsz na palcach;
    • marsz chodem bociana;
    • marsz wokół  z ćwiczeniem w reagowaniu na sygnał słowny: stój, naprzód;

  • Ćwiczenia w biegu:
    • bieg z podskokami,
    • przylot i odlot bocianów - bieg w określonym kierunku, poruszając się falistym ruchem z rozkrzyżowanymi ramionami;

  • Ćwiczenia na równoważni [linka, tasiemka]:
    • chodzenie wolno do przodu;
    • posuwanie się do tyłu;
    • posuwanie się bokiem;

  • Zabawy skoczne:
    • Wróbelki;
    • Piłka skacze;
    • Szczur- zabawa z linką;
    • Skok królika;

  • Zabawy z woreczkami, piłeczkami:
    • rzucanie i chwyt woreczka obiema rękami;
    • rzucanie i chwyt woreczka jedną ręką;
    • rzucanie i chwytanie woreczka w ruchu itd.

  • Kreślenie dużych płynnych linii:
    • chorągiewką w powietrzu;
    • patykiem na piasku;
    • kolorową kredą na tablicy;
    • kredkami na dużych arkuszach.
     
    Po ćwiczeniach ruchowych zapraszam do gry😁   
    1. Kalambury - Czyli gra, która wymaga wykonywania ruchów zgodnych z tym, co zamierza przedstawić. Zamiast wersji z napisami można zrobić obrazkową (np. zwierzątek, które musi pokazać).
     2. Gry na spostrzegawczość - dobrymi ćwiczeniami na koordynację wzrokowo-ruchową są niektóre gry. Memory (czyli odkrywanie tabliczek i szukanie dwóch takich samych) albo wskazywanie różnic na dwóch obrazkach rozwijają percepcję oraz umiejętność skupienia uwagi.

    Memorki do pobrania i  druku 😉 
    https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/zima/gra-memory/ 
     
    Miłej i owocnej pracy i zabawy!!! Pozdrawiam

    środa, 13 maja 2020

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    DZIEŃ DOBRY!!!

     Dzisaj ćwiczymy motorykę małą                          ( dłonie i palce )✋👈👉




    ZAPRASZAM MICHAŁKA, KORNELA, ANTOSIA I LENKĘ 😁

    1. Nawlekanie 😊

    Potrzebne rzeczy:
    • 2 paczki makaronu penne (rurki). Pszenne i pełnoziarniste.
    • Sznurek do rozwieszania prania.
    • Nożyczki.

    Sposób:

    1. Ustal początek i koniec zadania. Np. dziecko będzie nawlekało 10 rurek według ustalonego wzoru: ciemny, jasny… Możesz ustalić czas, np. 15 minut. Nastaw minutnik lub czas w telefonie.
    2. Dziecko nawleka według wyznaczonego kodu kolorów (np. jasny, ciemny lub jasny, jasny – ciemny ciemny.



     2. Ćwiczenie odkręcanie i zakręcanie nakrętek jest trudne dla dzieci z problemami z motoryką i obniżonym napięciem
    mięśniowym

    Potrzebne rzeczy:
    • plastikowe butelki 2-3 rodzaje, 500 ml, ( mogą być butelki 1/5 litrowe w zależności od preferencji)
    • pasujące do nich nakrętki.


    Sposób ćwiczenia:

    Ustal początek i koniec zadania oraz czas na jego wykonanie. Np. Niech początkiem zadania będzie ustawienia butelek na stole w rzędzie –  a końcem odkręcenie i zakręcenie 4  butelek. W ciągu 45 minut lub krócej. Użyj minutnika, klepsydry lub telefonu do mierzenia czasu. W przypadku dużych trudności ciężkość zadania niech będzie przesunięta na technikę.
    1. Odkręcanie nakrętek: dziecko trzyma butelkę jedną dłonią w połowie jej długości i dociskając lekko do podłoża, chwyta drugą dłonią jej nakrętkę. Spróbuje otworzyć swoim sposobem – odkręcając nakrętkę w lewo. Jeśli ci się udało – kontynuuj tą samą czynność z pozostałymi butelkami. Otwartą butelkę odkłada na bok po swojej prawej stronie a przed butelką połóży jej odkręconą nakrętkę. Tak powstanie drugi rząd butelek z odkręconymi nakrętkami po prawej stronie. Jeśli natomiast ciężko jest dziecku odkręcić pierwszą nakrętkę…
    2. … rodzic lub inny dorosły pokaże  właściwy chwyt:  
    • Pierwszy sposób to: dziecko złapie nakrętkę palcem wskazującym i kciukiem swojej aktywnej dłoni (przeważnie jest to ta dłoń, która dominuje) i ściśnij palcami nakrętkę jednocześnie odkręcając ją w swoją lewą stronę. Próbuj parę razy.
    •  Drugi sposób to: dziecko złapie nakrętkę kciukiem i palcem serdecznym tak,  żeby oba palce obejmowały nakrętkę w taki sposób, że kciuk jest ułożony nad palcem serdecznym i ściśnij nakrętkę – odkręcaj zdecydowanym ruchem w lewo. Pierwsza ręka nadal trzyma butelkę w połowie – butelka musi być stabilna.
    1. Zakręcanie nakrętek: jeśli jest już rządek butelek z leżącymi przed nimi odkręconymi nakrętkami dziecko musi je teraz pozakręcać. Mocne zakręcanie jest ważne. Zacznamy tym razem od prawej: przysuwamy pierwszą butelkę, chwytamy jedną dłonią w połowie butelki, dociskamy lekko butelkę do podłoża, aktywną ręką podnosimy zakrętkę chwytając ją palcem wskazującym i kciukiem, połóżymy lekko na wlocie butelki – nie naciskamy ale lekko przykręcamy w prawą stronę tym samym palcem wskazującym i kciukiem do momentu kiedy nakrętka zacznie stawiać opór, wtedy dziecko powinnno użyć większej siły i przykręcać mocniej.
    2. Zakręconą butelkę stawiamy po lewej stronie i kontynuuj „zakręcanie” następnej butelki.
    3. Kiedy „zakręcimy” wszystkie butelki i wszystkie będą stały w rządku – można ogłosić koniec zadania.  „Zadanie wykonane”.

     3. Na zakończenie wypełnimy kwiatka. Technika dowolna ( możemy wypełnić ryżem, farbą kredką, krepą itp.) 😉




    Miłej zabawy!!!!
    🙂

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    DZIEŃ DOBRY!!!


    KRZYSIU I TYMKU DZISIAJ ĆWICZYMY SCHEMAT CIAŁA 😀

    Dzięki ćwiczeniom z tej grupy wzajemnie przekazujemy doświadczenia i relacje przestrzenne w stosunku do drugiej osoby. Poza rozwojem orientacji przestrzennej ćwiczenia te rozwijają i pomagają dostrzec obecność drugiej osoby. Uczą współpracy i budują poczucie bezpieczeństwa.

    1. zabawy przed lustrem - odtwarzanie min, wskazywanie odpowiednich części ciała, np. "Pokaż łokieć, ramiona",
    2. zabawa w Lustro - powtarzanie min i ruchów przy zachowaniu kontaktu wzrokowego, np. "Pokaż, że jesteś wesoły / zdziwiony tak jak ja",
    3. zabawa w Papugę – powtarzanie czynności wykonywanych przez drugą osobę, np. "Pokaż jak machasz ręką",
    4. zabawa w Potrafisz pokazać…? – wskazywanie części ciała, o które poprosimy, np. "Pokaż czoło",
    5. Zabawa w Pokaż czy mam…? - pokazujemy część ciała na dziecku a dziecko ma wskazać tę samą część ciała na ciele nauczyciela i nazwać ją, np. "Tu masz czoło",
    6. wspólna zabawa – łapanie się za ręce, kładzenie dłoni na kolanach, na ramionach, na głowach (i głaskanie po nich), na plecach (i klepanie po nich), itd.
     Pod tymi linkami znajdują się zabawy i piosenki które kształtują schemat ciała!! 

    https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI https://www.youtube.com/watch?v=Pu6fcTIz4cM

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    DZIEŃ DOBRY!!!

     Dzisaj ćwiczymy motorykę małą                          ( dłonie i palce )✋👈👉




    ZAPRASZAM ADRIANA I KACPERKA😀

    1. Nawlekanie 😊

    Potrzebne rzeczy:
    • 2 paczki makaronu penne (rurki). Pszenne i pełnoziarniste.
    • Sznurek do rozwieszania prania.
    • Nożyczki.

    Sposób:

    1. Ustal początek i koniec zadania. Np. dziecko będzie nawlekało 10 rurek według ustalonego wzoru: ciemny, jasny… Możesz ustalić czas, np. 15 minut. Nastaw minutnik lub czas w telefonie.
    2. Dziecko nawleka według wyznaczonego kodu kolorów (np. jasny, ciemny lub jasny, jasny – ciemny ciemny.



     2. Ćwiczenie odkręcanie i zakręcanie nakrętek jest trudne dla dzieci z problemami z motoryką i obniżonym napięciem
    mięśniowym

    Potrzebne rzeczy:
    • plastikowe butelki 2-3 rodzaje, 500 ml, ( mogą być butelki 1/5 litrowe w zależności od preferencji)
    • pasujące do nich nakrętki.


    Sposób ćwiczenia:

    Ustal początek i koniec zadania oraz czas na jego wykonanie. Np. Niech początkiem zadania będzie ustawienia butelek na stole w rzędzie –  a końcem odkręcenie i zakręcenie 4  butelek. W ciągu 45 minut lub krócej. Użyj minutnika, klepsydry lub telefonu do mierzenia czasu. W przypadku dużych trudności ciężkość zadania niech będzie przesunięta na technikę.
    1. Odkręcanie nakrętek: dziecko trzyma butelkę jedną dłonią w połowie jej długości i dociskając lekko do podłoża, chwyta drugą dłonią jej nakrętkę. Spróbuje otworzyć swoim sposobem – odkręcając nakrętkę w lewo. Jeśli ci się udało – kontynuuj tą samą czynność z pozostałymi butelkami. Otwartą butelkę odkłada na bok po swojej prawej stronie a przed butelką połóży jej odkręconą nakrętkę. Tak powstanie drugi rząd butelek z odkręconymi nakrętkami po prawej stronie. Jeśli natomiast ciężko jest dziecku odkręcić pierwszą nakrętkę…
    2. … rodzic lub inny dorosły pokaże  właściwy chwyt:  
    • Pierwszy sposób to: dziecko złapie nakrętkę palcem wskazującym i kciukiem swojej aktywnej dłoni (przeważnie jest to ta dłoń, która dominuje) i ściśnij palcami nakrętkę jednocześnie odkręcając ją w swoją lewą stronę. Próbuj parę razy.
    •  Drugi sposób to: dziecko złapie nakrętkę kciukiem i palcem serdecznym tak,  żeby oba palce obejmowały nakrętkę w taki sposób, że kciuk jest ułożony nad palcem serdecznym i ściśnij nakrętkę – odkręcaj zdecydowanym ruchem w lewo. Pierwsza ręka nadal trzyma butelkę w połowie – butelka musi być stabilna.
    1. Zakręcanie nakrętek: jeśli jest już rządek butelek z leżącymi przed nimi odkręconymi nakrętkami dziecko musi je teraz pozakręcać. Mocne zakręcanie jest ważne. Zacznamy tym razem od prawej: przysuwamy pierwszą butelkę, chwytamy jedną dłonią w połowie butelki, dociskamy lekko butelkę do podłoża, aktywną ręką podnosimy zakrętkę chwytając ją palcem wskazującym i kciukiem, połóżymy lekko na wlocie butelki – nie naciskamy ale lekko przykręcamy w prawą stronę tym samym palcem wskazującym i kciukiem do momentu kiedy nakrętka zacznie stawiać opór, wtedy dziecko powinnno użyć większej siły i przykręcać mocniej.
    2. Zakręconą butelkę stawiamy po lewej stronie i kontynuuj „zakręcanie” następnej butelki.
    3. Kiedy „zakręcimy” wszystkie butelki i wszystkie będą stały w rządku – można ogłosić koniec zadania.  „Zadanie wykonane”.

     3. Na zakończenie wypełnimy kwiatka. Technika dowolna ( możemy wypełnić ryżem, farbą kredką, krepą itp.) 😉




    Miłej zabawy!!!!
    🙂

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA




    DZIEŃ DOBRY!!!!

     






    DZISIAJ ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE 😀


     ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY KRZYSIA I KUBĘ😊

    Skakanka
    Istnieje wiele zabaw ze skakaniem, których da się nauczyć dziecko. Można to zrobić w tradycyjny sposób, skacząc i wprowadzając piosenki. licząc lub wypowiadając litery alfabetu przy każdym skoku. Możesz też spróbować wywijać skakanką po ziemi i udawać, że to jadowity wąż, nad którym dziecko musi przeskoczyć, by uciec.
    Guma
    Mając gumę (3-4 metry elastycznego sznurka), można zagrać w mnóstwo różnych gier, które w ciekawy sposób nauczą dziecko umiejętności społecznych, piosenek i powtarzania, na przykład przyimków („w”, „na”, „z” itd.). Jeśli poszukasz w Internecie, na pewno znajdziesz wiele różnych piosenek z pokazywaniem do wypróbowania. Możecie na przykład pobawić się w „Środek, wskocz i na boki”. Do gry potrzebne będą dwie osoby, które umieszczą sobie gumę na kostkach, podczas gdy trzecia będzie wskakiwać do środka i wyskakiwać, według śpiewanych instrukcji:
    • Środek – wskoczyć do środka.
    • Wyskocz – wyskoczyć, jedna noga z każdej strony.
    • I na – jedna stopa do środka, druga – po jednej stronie.
    • Boki – jedna stopa do środka, druga na drugą stronę.
    • Na – skoczyć na gumę.
    • Środek – skoczyć na gumę.
    • Wyskocz – wyskoczyć, jedna noga z każdej strony.
    Jeśli dziecku uda się wykonać tę serię poprawnie, podnieście gumę na wysokość kolan, później znów wyżej.


    WIĘCEJ ZABAW Z GUMĄ 😁
    https://www.youtube.com/watch?v=nEoyIPGSd4c

    MIŁEJ ZABAWY!!!

    PRZEDSZKOLE

    DZIEŃ DOBRY!!!

    ĆWICZYMY MOTORYKĘ MAŁĄ 😀


    ZAPRASZAM CZARKA, OLIWIERA I OSKARA😀


    NAKRĘTKI!!!
    Możemy pokazać dzieciom, jak przemieszczać nakrętki po stole, pstrykając w nie palcem wskazującym i kciukiem. Można też popychać je samym palcem wskazującym lub jedną stroną kciuka. Wszystkie metody są dozwolone.
    Jeżeli w grze uczestniczą dwie osoby, siedzą naprzeciw siebie i próbują tak pokierować swoimi nakrętkami, żeby się zderzyły. W grupowej zabawie dzieci przesuwają kapsle w kierunku środka stołu w tym samym celu.
    Odmiany

    1. Ustawiamy dwa przedmioty np. dwa kubki lub dwie inne nakrętki, w niewielkiej odległości graczy. Będą służyć za bramkę. Zadaniem graczy jest strzelenie gola nakrętką. Stopniowo zmniejszaj odległość między „słupkami” bramki, żeby utrudnić dzieciom zadanie.
    2. Użyjwamy słomek, trzonków łyżek, szpatułek lekarskich lub patyczków po lizakach jako kijów hokejowych. Niech nakrętka będzie krążkiem, który gracze podają między sobą.
    3. Układamy linię z nakrętek. Niech dziecko spróbuje pstryknąć palcami w każdą nakrętkę i w ten sposób zmienić ich położenie.
    4. Układamy nakrętki w linii, zostawiając pomiędzy nimi coraz większe odstępy (od 2,5 cm w górę). Niech gracze próbują przesunąć swoje nakrętki, pstrykając w nie palcami, przez każdą z przerw w linii, od największej do najmniejszej.
    5. Jeżeli bawicie się monetami, pokaż dzieciom, jak postawić je na krawędzi żeby zaczęły się toczyć. Próbujcie jak najdłużej wprawiać je w ruch, aż się przewrócą.
    Miłej zabawy!!!!

    wtorek, 12 maja 2020

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA




    DZIEŃ DOBRY!!!!

     






    DZISIAJ ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE 😀


     ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY IGORA, OLIWIERA, KUBĘ I MARCELA😊

    Skakanka
    Istnieje wiele zabaw ze skakaniem, których da się nauczyć dziecko. Można to zrobić w tradycyjny sposób, skacząc i wprowadzając piosenki. licząc lub wypowiadając litery alfabetu przy każdym skoku. Możesz też spróbować wywijać skakanką po ziemi i udawać, że to jadowity wąż, nad którym dziecko musi przeskoczyć, by uciec.
    Guma
    Mając gumę (3-4 metry elastycznego sznurka), można zagrać w mnóstwo różnych gier, które w ciekawy sposób nauczą dziecko umiejętności społecznych, piosenek i powtarzania, na przykład przyimków („w”, „na”, „z” itd.). Jeśli poszukasz w Internecie, na pewno znajdziesz wiele różnych piosenek z pokazywaniem do wypróbowania. Możecie na przykład pobawić się w „Środek, wskocz i na boki”. Do gry potrzebne będą dwie osoby, które umieszczą sobie gumę na kostkach, podczas gdy trzecia będzie wskakiwać do środka i wyskakiwać, według śpiewanych instrukcji:
    • Środek – wskoczyć do środka.
    • Wyskocz – wyskoczyć, jedna noga z każdej strony.
    • I na – jedna stopa do środka, druga – po jednej stronie.
    • Boki – jedna stopa do środka, druga na drugą stronę.
    • Na – skoczyć na gumę.
    • Środek – skoczyć na gumę.
    • Wyskocz – wyskoczyć, jedna noga z każdej strony.
    Jeśli dziecku uda się wykonać tę serię poprawnie, podnieście gumę na wysokość kolan, później znów wyżej.


    WIĘCEJ ZABAW Z GUMĄ 😁
    https://www.youtube.com/watch?v=nEoyIPGSd4c

    MIŁEJ ZABAWY!!!

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    DZIEŃ DOBRY!!!

     Dzisaj ćwiczymy motorykę małą                          ( dłonie i palce )✋👈👉




    ZAPRASZAM STASIA, OLIWIERA, MATEUSZA I STASIA LI.

    1. Nawlekanie 😊

    Potrzebne rzeczy:
    • 2 paczki makaronu penne (rurki). Pszenne i pełnoziarniste.
    • Sznurek do rozwieszania prania.
    • Nożyczki.

    Sposób:

    1. Ustal początek i koniec zadania. Np. dziecko będzie nawlekało 10 rurek według ustalonego wzoru: ciemny, jasny… Możesz ustalić czas, np. 15 minut. Nastaw minutnik lub czas w telefonie.
    2. Dziecko nawleka według wyznaczonego kodu kolorów (np. jasny, ciemny lub jasny, jasny – ciemny ciemny.



     2. Ćwiczenie odkręcanie i zakręcanie nakrętek jest trudne dla dzieci z problemami z motoryką i obniżonym napięciem
    mięśniowym

    Potrzebne rzeczy:
    • plastikowe butelki 2-3 rodzaje, 500 ml, ( mogą być butelki 1/5 litrowe w zależności od preferencji)
    • pasujące do nich nakrętki.


    Sposób ćwiczenia:

    Ustal początek i koniec zadania oraz czas na jego wykonanie. Np. Niech początkiem zadania będzie ustawienia butelek na stole w rzędzie –  a końcem odkręcenie i zakręcenie 4  butelek. W ciągu 45 minut lub krócej. Użyj minutnika, klepsydry lub telefonu do mierzenia czasu. W przypadku dużych trudności ciężkość zadania niech będzie przesunięta na technikę.
    1. Odkręcanie nakrętek: dziecko trzyma butelkę jedną dłonią w połowie jej długości i dociskając lekko do podłoża, chwyta drugą dłonią jej nakrętkę. Spróbuje otworzyć swoim sposobem – odkręcając nakrętkę w lewo. Jeśli ci się udało – kontynuuj tą samą czynność z pozostałymi butelkami. Otwartą butelkę odkłada na bok po swojej prawej stronie a przed butelką połóży jej odkręconą nakrętkę. Tak powstanie drugi rząd butelek z odkręconymi nakrętkami po prawej stronie. Jeśli natomiast ciężko jest dziecku odkręcić pierwszą nakrętkę…
    2. … rodzic lub inny dorosły pokaże  właściwy chwyt:  
    • Pierwszy sposób to: dziecko złapie nakrętkę palcem wskazującym i kciukiem swojej aktywnej dłoni (przeważnie jest to ta dłoń, która dominuje) i ściśnij palcami nakrętkę jednocześnie odkręcając ją w swoją lewą stronę. Próbuj parę razy.
    •  Drugi sposób to: dziecko złapie nakrętkę kciukiem i palcem serdecznym tak,  żeby oba palce obejmowały nakrętkę w taki sposób, że kciuk jest ułożony nad palcem serdecznym i ściśnij nakrętkę – odkręcaj zdecydowanym ruchem w lewo. Pierwsza ręka nadal trzyma butelkę w połowie – butelka musi być stabilna.
    1. Zakręcanie nakrętek: jeśli jest już rządek butelek z leżącymi przed nimi odkręconymi nakrętkami dziecko musi je teraz pozakręcać. Mocne zakręcanie jest ważne. Zacznamy tym razem od prawej: przysuwamy pierwszą butelkę, chwytamy jedną dłonią w połowie butelki, dociskamy lekko butelkę do podłoża, aktywną ręką podnosimy zakrętkę chwytając ją palcem wskazującym i kciukiem, połóżymy lekko na wlocie butelki – nie naciskamy ale lekko przykręcamy w prawą stronę tym samym palcem wskazującym i kciukiem do momentu kiedy nakrętka zacznie stawiać opór, wtedy dziecko powinnno użyć większej siły i przykręcać mocniej.
    2. Zakręconą butelkę stawiamy po lewej stronie i kontynuuj „zakręcanie” następnej butelki.
    3. Kiedy „zakręcimy” wszystkie butelki i wszystkie będą stały w rządku – można ogłosić koniec zadania.  „Zadanie wykonane”.

     3. Na zakończenie wypełnimy kwiatka. Technika dowolna ( możemy wypełnić ryżem, farbą kredką, krepą itp.) 😉




    Miłej zabawy!!!!
    🙂

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    WITAM MARCELINĘ, DAGNĘ, KRYSTIANA I FABIANA😁


     Mam nadzieję że ćwiczenia które przygotowałam będą się podobać 😀

     
    Ćwiczymy motorykę małą 😀




    1. Zabawa - Myjnia samochodowa

    Potrzebne przedmioty
    • „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
    • Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
    • Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
    Zaczynamy:
    • Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
    • Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
    • Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
    • Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
    • Prowadzić dwa samochody:
    • Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
    • Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
    • Zrobić drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
    • Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.

    2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i kleić. Można dodać barwnika 😁

    Przepis: 




    Miłej zabawy!!!

    poniedziałek, 11 maja 2020

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    Witam!!

    Stymulujemy układ dotykowy - STOPY !!! 😁
     


    Zapraszam Wiktora, Maję i Natalkę😀
     1. Zabawa w wodzie 😀
     
    To świetna zabawa dla paluszków stóp, angażująca małą motorykę. Łączy w sobie zabawę w wodzie i utrzymanie równowagi podczas stania na jednej nodze.

    Potrzebne przedmioty
    • Duża miska lub wanienka .
    • Woda (ciepła lub chłodna, w zależności od tolerancji dziecka)
    • Małe przedmioty, które nie unoszą się na wodzie, na przykład marmurkowe kulki, gładkie kamienie, koraliki i inne tego typu.
    • Pudełko lub miska (na wyłowione przedmioty)
    • Ręczniki (aby się osuszyć po zabawie)
    • Brezent lub zasłona prysznicowa (jeśli dziecko będzie bawić się w domu)
    Przygotowanie

    • Napełnij miskę lub wanienkę wodą do około połowy pojemności.
    • Razem z dzieckiem włóżcie do naczynia małe przedmioty.
    • Niech dziecko zdejmie buty i skarpetki.
    Zaczynamy zabawę 😁

    • Stanąć przy misce i włożyć do niej jedną stopę.
    • Trzymając dorosłego za rękę (jeśli jest taka potrzeba), przeczesywać paluszkami stopy dno miski w poszukiwaniu małych przedmiotów.
    • Złapać paluszkami przedmiot, próbować go podnieść i wyjąć z wody.
    • Podnieść stopę wyżej i bliżej siebie, żeby swobodnie wyjąć przedmiot spomiędzy palców.
    • Włożyć przedmiot do pudełka lub pustej miski.
    • Zmieniając stopy, próbować aż skończą się przedmioty.
      Cezary zrób to inaczej (trudniejsza zabawa) 😁

    Aby zabawa stanowiła dla dziecka większe wyzwanie, może ono:

    • Wykonywać powyższe czynności z zamkniętymi oczami.
    • Pobawić się jeszcze raz, tylko tym razem w cieplejszej lub chłodniejszej wodzie.
    • Pobawić się w wodzie z mydlinami.
    • Dodać przedmioty, które unoszą się na wodzie, na przykład żołędzie, orzechy, winogrona, patyczki po lodach, korki z butelek po winie, styropianowe kulki.
    • Łapać koraliki, a potem nawlekać je na sznurek.
    • Bawić się z drugą osobą – niech drugie dziecko stanie po przeciwnej stronie miski (na pewno będzie wesoło)
    Zrób to inaczej (łatwiejsza zabawa)
    Aby zabawa była dla dziecka łatwiejsza, może:

    • Wyławiać przedmioty, siedząc na krześle.
    • Po wyłowieniu przedmiotu nie przekładać go z palców stóp do ręki, tylko położyć go od razu na ziemi.
    • Bawić się bez wody lub nawet bez miski.
    Miłej zabawy!!!!

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    Witam, dzisiaj ćwiczymy smak 👄👅


    Narząd smaku służy do chemicznej analizy składu pokarmu. Kubki smakowe rozmieszczone są najęzyku, podniebieniu, wnabłonku gardła, nagłośni oraz górnej części przełyku.
    ubki smakowe dostarczają informacji okilku podstawowych smakach: słodkim, słonym, kwaśnym oraz gorzkim.




    Zapraszam Mikołaja, Cezarego i Sebastiana do zabawy smakowej 👅😊



    1. Dopasowanka obrazkowa

    kojarzenie smaku z przedmiotem, a następnie z obrazkiem: – kostka cukru – smak słodki, – cytryna – smak kwaśny, – sól – smak słony, – grejpfrut – smak gorzki.






    2. „Co to jest?”

    rozpoznawanie (za pomocą wzroku i na podstawie własnych doświadczeń), nazywanie, smakowanie wskazanych produktów:  cytryna, sól, grejpfrut, kostka cukru.

    4. Zabawa „co jest słodkie?” – wyszukiwanie i łączenie takich samych obrazków.

    4. Wyszukiwanie wśród zgromadzonych produktów (kostka cukru, lizak, miód, cytryna, woda z solą) tylko tych, które są słodkie.



    5. „Słodki jak lizak”


    • obrysowywanie kształtu ust przez rodzica,
    • leciutki masaż warg, – ściąganie ust w dziobek, – uklepywanie, wyciąganie, oblizywanie (górnej i dolnej wargi), – lizanie lizaka.

    6. „Malowany lizak”

    zabawa naśladowcza, odtwarzanie ruchów szerokich, płynnych, kolistych, pionowych, z uwzględnieniem kierunku – za pomocą rąk, nóg, palców (w powietrzu i na wskazanej powierzchni).

    MIŁEJ ZABAWY!!!

    PRZEDSZKOLE

    DZIEŃ DOBRY!!!


    JULKA DZISIAJ ĆWICZYMY SCHEMAT CIAŁA 😀

    Dzięki ćwiczeniom z tej grupy wzajemnie przekazujemy doświadczenia i relacje przestrzenne w stosunku do drugiej osoby. Poza rozwojem orientacji przestrzennej ćwiczenia te rozwijają i pomagają dostrzec obecność drugiej osoby. Uczą współpracy i budują poczucie bezpieczeństwa.

    1. zabawy przed lustrem - odtwarzanie min, wskazywanie odpowiednich części ciała, np. "Pokaż łokieć, ramiona",
    2. zabawa w Lustro - powtarzanie min i ruchów przy zachowaniu kontaktu wzrokowego, np. "Pokaż, że jesteś wesoły / zdziwiony tak jak ja",
    3. zabawa w Papugę – powtarzanie czynności wykonywanych przez drugą osobę, np. "Pokaż jak machasz ręką",
    4. zabawa w Potrafisz pokazać…? – wskazywanie części ciała, o które poprosimy, np. "Pokaż czoło",
    5. Zabawa w Pokaż czy mam…? - pokazujemy część ciała na dziecku a dziecko ma wskazać tę samą część ciała na ciele nauczyciela i nazwać ją, np. "Tu masz czoło",
    6. wspólna zabawa – łapanie się za ręce, kładzenie dłoni na kolanach, na ramionach, na głowach (i głaskanie po nich), na plecach (i klepanie po nich), itd.
     Pod tymi linkami znajdują się zabawy i piosenki które kształtują schemat ciała!! 

    https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI https://www.youtube.com/watch?v=Pu6fcTIz4cM

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    DZIEŃ DOBRY!!!

    ĆWICZYMY MOTORYKĘ MAŁĄ 😀






    ZAPRASZAM ANTOSIA, WIKTORIĘ, OLĘ I TOMKA😀


    NAKRĘTKI!!!
    Możemy pokazać dzieciom, jak przemieszczać nakrętki po stole, pstrykając w nie palcem wskazującym i kciukiem. Można też popychać je samym palcem wskazującym lub jedną stroną kciuka. Wszystkie metody są dozwolone.
    Jeżeli w grze uczestniczą dwie osoby, siedzą naprzeciw siebie i próbują tak pokierować swoimi nakrętkami, żeby się zderzyły. W grupowej zabawie dzieci przesuwają kapsle w kierunku środka stołu w tym samym celu.
    Odmiany

    1. Ustawiamy dwa przedmioty np. dwa kubki lub dwie inne nakrętki, w niewielkiej odległości graczy. Będą służyć za bramkę. Zadaniem graczy jest strzelenie gola nakrętką. Stopniowo zmniejszaj odległość między „słupkami” bramki, żeby utrudnić dzieciom zadanie.
    2. Użyjwamy słomek, trzonków łyżek, szpatułek lekarskich lub patyczków po lizakach jako kijów hokejowych. Niech nakrętka będzie krążkiem, który gracze podają między sobą.
    3. Układamy linię z nakrętek. Niech dziecko spróbuje pstryknąć palcami w każdą nakrętkę i w ten sposób zmienić ich położenie.
    4. Układamy nakrętki w linii, zostawiając pomiędzy nimi coraz większe odstępy (od 2,5 cm w górę). Niech gracze próbują przesunąć swoje nakrętki, pstrykając w nie palcami, przez każdą z przerw w linii, od największej do najmniejszej.
    5. Jeżeli bawicie się monetami, pokaż dzieciom, jak postawić je na krawędzi żeby zaczęły się toczyć. Próbujcie jak najdłużej wprawiać je w ruch, aż się przewrócą.
    Miłej zabawy!!!!

    PRZEDSZKOLE

    DZIEŃ DOBRY!!!

    ĆWICZYMY MOTORYKĘ MAŁĄ 😀


    ZAPRASZAM MAKSIA, DAGNĘ I KRYSTIANA😀


    NAKRĘTKI!!!
    Możemy pokazać dzieciom, jak przemieszczać nakrętki po stole, pstrykając w nie palcem wskazującym i kciukiem. Można też popychać je samym palcem wskazującym lub jedną stroną kciuka. Wszystkie metody są dozwolone.
    Jeżeli w grze uczestniczą dwie osoby, siedzą naprzeciw siebie i próbują tak pokierować swoimi nakrętkami, żeby się zderzyły. W grupowej zabawie dzieci przesuwają kapsle w kierunku środka stołu w tym samym celu.
    Odmiany
    1. Ustawiamy dwa przedmioty np. dwa kubki lub dwie inne nakrętki, w niewielkiej odległości graczy. Będą służyć za bramkę. Zadaniem graczy jest strzelenie gola nakrętką. Stopniowo zmniejszaj odległość między „słupkami” bramki, żeby utrudnić dzieciom zadanie.
    2. Użyjwamy słomek, trzonków łyżek, szpatułek lekarskich lub patyczków po lizakach jako kijów hokejowych. Niech nakrętka będzie krążkiem, który gracze podają między sobą.
    3. Układamy linię z nakrętek. Niech dziecko spróbuje pstryknąć palcami w każdą nakrętkę i w ten sposób zmienić ich położenie.
    4. Układamy nakrętki w linii, zostawiając pomiędzy nimi coraz większe odstępy (od 2,5 cm w górę). Niech gracze próbują przesunąć swoje nakrętki, pstrykając w nie palcami, przez każdą z przerw w linii, od największej do najmniejszej.
    5. Jeżeli bawicie się monetami, pokaż dzieciom, jak postawić je na krawędzi żeby zaczęły się toczyć. Próbujcie jak najdłużej wprawiać je w ruch, aż się przewrócą.
    Miłej zabawy!!!!