piątek, 8 maja 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Witam, dzisiaj ćwiczymy smak 👄👅


Narząd smaku służy do chemicznej analizy składu pokarmu. Kubki smakowe rozmieszczone są najęzyku, podniebieniu, wnabłonku gardła, nagłośni oraz górnej części przełyku.
ubki smakowe dostarczają informacji okilku podstawowych smakach: słodkim, słonym, kwaśnym oraz gorzkim.




Zapraszam  Ignasia, Huberta i Bartaka do zabawy smakowej 👅😊



1. Dopasowanka obrazkowa

kojarzenie smaku z przedmiotem, a następnie z obrazkiem: – kostka cukru – smak słodki, – cytryna – smak kwaśny, – sól – smak słony, – grejpfrut – smak gorzki.






2. „Co to jest?”

rozpoznawanie (za pomocą wzroku i na podstawie własnych doświadczeń), nazywanie, smakowanie wskazanych produktów:  cytryna, sól, grejpfrut, kostka cukru.

4. Zabawa „co jest słodkie?” – wyszukiwanie i łączenie takich samych obrazków.

4. Wyszukiwanie wśród zgromadzonych produktów (kostka cukru, lizak, miód, cytryna, woda z solą) tylko tych, które są słodkie.



5. „Słodki jak lizak”


  • obrysowywanie kształtu ust przez rodzica,
  • leciutki masaż warg, – ściąganie ust w dziobek, – uklepywanie, wyciąganie, oblizywanie (górnej i dolnej wargi), – lizanie lizaka.

6. „Malowany lizak”

zabawa naśladowcza, odtwarzanie ruchów szerokich, płynnych, kolistych, pionowych, z uwzględnieniem kierunku – za pomocą rąk, nóg, palców (w powietrzu i na wskazanej powierzchni).

MIŁEJ ZABAWY!!!

czwartek, 7 maja 2020

PRZEDSZKOLE

Witam, dzisiaj ćwiczymy smak 👄👅


Narząd smaku służy do chemicznej analizy składu pokarmu. Kubki smakowe rozmieszczone są najęzyku, podniebieniu, wnabłonku gardła, nagłośni oraz górnej części przełyku.
ubki smakowe dostarczają informacji okilku podstawowych smakach: słodkim, słonym, kwaśnym oraz gorzkim.




Zapraszam  Maksa, Marcelinę i Kacpra do zabawy smakowej 👅😊



1. Dopasowanka obrazkowa

kojarzenie smaku z przedmiotem, a następnie z obrazkiem: – kostka cukru – smak słodki, – cytryna – smak kwaśny, – sól – smak słony, – grejpfrut – smak gorzki.






2. „Co to jest?”

rozpoznawanie (za pomocą wzroku i na podstawie własnych doświadczeń), nazywanie, smakowanie wskazanych produktów:  cytryna, sól, grejpfrut, kostka cukru.

4. Zabawa „co jest słodkie?” – wyszukiwanie i łączenie takich samych obrazków.

4. Wyszukiwanie wśród zgromadzonych produktów (kostka cukru, lizak, miód, cytryna, woda z solą) tylko tych, które są słodkie.



5. „Słodki jak lizak”


  • obrysowywanie kształtu ust przez rodzica,
  • leciutki masaż warg, – ściąganie ust w dziobek, – uklepywanie, wyciąganie, oblizywanie (górnej i dolnej wargi), – lizanie lizaka.

6. „Malowany lizak”

zabawa naśladowcza, odtwarzanie ruchów szerokich, płynnych, kolistych, pionowych, z uwzględnieniem kierunku – za pomocą rąk, nóg, palców (w powietrzu i na wskazanej powierzchni).

MIŁEJ ZABAWY!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Witam, dzisiaj ćwiczymy smak 👄👅


Narząd smaku służy do chemicznej analizy składu pokarmu. Kubki smakowe rozmieszczone są najęzyku, podniebieniu, wnabłonku gardła, nagłośni oraz górnej części przełyku.
ubki smakowe dostarczają informacji okilku podstawowych smakach: słodkim, słonym, kwaśnym oraz gorzkim.




Zapraszam  Szymona i Lenę do zabawy smakowej 👅😊



1. Dopasowanka obrazkowa

kojarzenie smaku z przedmiotem, a następnie z obrazkiem: – kostka cukru – smak słodki, – cytryna – smak kwaśny, – sól – smak słony, – grejpfrut – smak gorzki.






2. „Co to jest?”

rozpoznawanie (za pomocą wzroku i na podstawie własnych doświadczeń), nazywanie, smakowanie wskazanych produktów:  cytryna, sól, grejpfrut, kostka cukru.

4. Zabawa „co jest słodkie?” – wyszukiwanie i łączenie takich samych obrazków.

4. Wyszukiwanie wśród zgromadzonych produktów (kostka cukru, lizak, miód, cytryna, woda z solą) tylko tych, które są słodkie.



5. „Słodki jak lizak”


  • obrysowywanie kształtu ust przez rodzica,
  • leciutki masaż warg, – ściąganie ust w dziobek, – uklepywanie, wyciąganie, oblizywanie (górnej i dolnej wargi), – lizanie lizaka.

6. „Malowany lizak”

zabawa naśladowcza, odtwarzanie ruchów szerokich, płynnych, kolistych, pionowych, z uwzględnieniem kierunku – za pomocą rąk, nóg, palców (w powietrzu i na wskazanej powierzchni).

MIŁEJ ZABAWY!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Witam, dzisiaj ćwiczymy smak 👄👅


Narząd smaku służy do chemicznej analizy składu pokarmu. Kubki smakowe rozmieszczone są najęzyku, podniebieniu, wnabłonku gardła, nagłośni oraz górnej części przełyku.
ubki smakowe dostarczają informacji okilku podstawowych smakach: słodkim, słonym, kwaśnym oraz gorzkim.




Zapraszam Alanka i Czarka do zabawy smakowej 👅😊



1. Dopasowanka obrazkowa

kojarzenie smaku z przedmiotem, a następnie z obrazkiem: – kostka cukru – smak słodki, – cytryna – smak kwaśny, – sól – smak słony, – grejpfrut – smak gorzki.






2. „Co to jest?”

rozpoznawanie (za pomocą wzroku i na podstawie własnych doświadczeń), nazywanie, smakowanie wskazanych produktów:  cytryna, sól, grejpfrut, kostka cukru.

4. Zabawa „co jest słodkie?” – wyszukiwanie i łączenie takich samych obrazków.

4. Wyszukiwanie wśród zgromadzonych produktów (kostka cukru, lizak, miód, cytryna, woda z solą) tylko tych, które są słodkie.



5. „Słodki jak lizak”


  • obrysowywanie kształtu ust przez rodzica,
  • leciutki masaż warg, – ściąganie ust w dziobek, – uklepywanie, wyciąganie, oblizywanie (górnej i dolnej wargi), – lizanie lizaka.

6. „Malowany lizak”

zabawa naśladowcza, odtwarzanie ruchów szerokich, płynnych, kolistych, pionowych, z uwzględnieniem kierunku – za pomocą rąk, nóg, palców (w powietrzu i na wskazanej powierzchni).

MIŁEJ ZABAWY!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Witam Wszystkich😊   Dzisiaj ćwiczymy rączkę ✋💪
 
ZAPRASZAM NADIĘ, PATRYKA, MAKSA 😊


Przygotowałam na dzisiejsze zajęcia ciastolinę (wiem że bardzo ją lubicie) 😉😉
Ciastolina to królowa mas. Jej konsystencja sprawia przyjemność  w każdym wieku, a soczyste kolory rozbudzają wyobraźnię…

Przepis na ciastolinę:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka soli
  • 2 szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka kwasku cytrynowego
(może być aromat do ciasta i barwniki spożywcze) 😀
 Do zabawy zapraszam Wszystkich małych i dużych 😉

Alanku, Michałku, Tymoteuszu, Kornelku, Antosiu, Adrianku, Kacperku, Olu, Krzysiu i Kubusiu...... 

 ZACZYNAMY ZABAWĘ!!!


Zrób kulkę
Im mniejsza kulka, tym większa kontrola jest potrzebna do jej zrobienia. Możecie zacząć od ściskania kawałka ciastoliny jedną ręką. Później jednak  toczymy kulkę pomiędzy obiema dłońmi.
Zroluj węża
Weź pełną garść ciastoliny i roluj ją do przodu i do tyłu na stole tak długo, aż będzie miała kształt węża. Im dłużej rolujesz, tym dłuższy będzie wąż. Dodaj cechy charakterystyczne węża – małe kulki gliny mogą służyć za oczy, a rozcięcie na jednym końcu może być paszczą.
Ulep bałwana
Trzy kulki różnej wielkości stworzą bałwana, ale  możemy dalej rozwijać kontrolę nad pracą małych mięśni i przyklei bałwanowi mały nos, kapelusz i szalik!
Upiecz tort urodzinowy
Każdy większy kawałek ciastoliny nada się doskonale na tort. Wbijamy w niego wykałaczki jako świeczki i udajemy że je zapalamy.
Upiecz pizzę
Zrób średnią kulkę i spłaszcz, żeby przypominała placek. Małe kolorowe kuleczki i wałeczki z ciastoliny będą doskonałymi dodatkami do pizzy. Na koniec można pokroić ją nożykiem i poczęstować misie i lalki.
 
Link do zabaw z ciastoliną :
https://www.youtube.com/watch?v=cdNjKbAcsLg
 
MIŁEJ ZABAWY!!! 
 

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Witam Wszystkich😊   Dzisiaj ćwiczymy rączkę ✋💪
 
ZAPRASZAM ANTOSIA I MIŁOSZA 😊


Przygotowałam na dzisiejsze zajęcia ciastolinę (wiem że bardzo ją lubicie) 😉😉
Ciastolina to królowa mas. Jej konsystencja sprawia przyjemność  w każdym wieku, a soczyste kolory rozbudzają wyobraźnię…

Przepis na ciastolinę:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka soli
  • 2 szklanki ciepłej wody
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka kwasku cytrynowego
(może być aromat do ciasta i barwniki spożywcze) 😀
 Do zabawy zapraszam Wszystkich małych i dużych 😉

Alanku, Michałku, Tymoteuszu, Kornelku, Antosiu, Adrianku, Kacperku, Olu, Krzysiu i Kubusiu...... 

 ZACZYNAMY ZABAWĘ!!!


Zrób kulkę
Im mniejsza kulka, tym większa kontrola jest potrzebna do jej zrobienia. Możecie zacząć od ściskania kawałka ciastoliny jedną ręką. Później jednak  toczymy kulkę pomiędzy obiema dłońmi.
Zroluj węża
Weź pełną garść ciastoliny i roluj ją do przodu i do tyłu na stole tak długo, aż będzie miała kształt węża. Im dłużej rolujesz, tym dłuższy będzie wąż. Dodaj cechy charakterystyczne węża – małe kulki gliny mogą służyć za oczy, a rozcięcie na jednym końcu może być paszczą.
Ulep bałwana
Trzy kulki różnej wielkości stworzą bałwana, ale  możemy dalej rozwijać kontrolę nad pracą małych mięśni i przyklei bałwanowi mały nos, kapelusz i szalik!
Upiecz tort urodzinowy
Każdy większy kawałek ciastoliny nada się doskonale na tort. Wbijamy w niego wykałaczki jako świeczki i udajemy że je zapalamy.
Upiecz pizzę
Zrób średnią kulkę i spłaszcz, żeby przypominała placek. Małe kolorowe kuleczki i wałeczki z ciastoliny będą doskonałymi dodatkami do pizzy. Na koniec można pokroić ją nożykiem i poczęstować misie i lalki.
 
Link do zabaw z ciastoliną :
 
https://www.youtube.com/watch?v=cdNjKbAcsLg
 
 
MIŁEJ ZABAWY!!! 
 

środa, 6 maja 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

DZIEŃ DOBRY!!!!


Dzisiaj ćwiczymy  równowagę!!!
  


 Zaproszę do wspólnej zabawy Adriana i Kacperka😀









 

1. Chodzenie po różnych fakturach (dywaniku, wycieraczce, kocu itp.).
2. Chodzenie po rozłożonej na podłodze linie,  (poduchach ).
3. Chodzenie z woreczkiem na głowie.
4. Chodzenie z woreczkiem na głowie, po rozłożonej na podłodze linie.
5. Przyjmowanie pozycji bociana, jaskółki.
6. Chód stopa za stopą do przodu i do tyłu z otwartymi oczami i zamkniętymi.
7. Ćwiczenia na różnych rodzajach równoważni (poduszki, woreczki ).

                                               Powodzenia!!!
 Życzę dobrej zabawy!!!



 Poniżej link do przykładowych ćwiczeń równoważnych.

https://www.youtube.com/watch?v=gCCanXFSFiI

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA


DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

Świadomość przestrzenna - czynność psychiczna, ściśle powiązana z spostrzeganiem, która przejawia się jako proces uświadomienia położenia ciała. Dużą rolę w kształtowaniu orientacji przestrzennej mają receptory grawitacyjne oraz narząd wzroku.


KRZYSIU P. I TYMOTEUSZU DLA WAS ZABAWY Z KOCEM 😀


• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

 „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

 Witam !!!
 Dzisiaj ćwiczymy kordynację wzrokowo-ruchowa👀

  Koordynacja wzrokowo-ruchowa jest to umiejętność łączenia tego, co oczy widzą z tym, co dłonie wykonują. Dobra koordynacja wzrokowo-ruchowa jest niezbędna do wykonywania wielu czynności takich jak: pisanie, rysowanie, manipulowanie, ćwiczenia gimnastyczne.
Zapraszam Krzysia i Kubę 😊






  • Ćwiczenia w marszu:
    • marsz na palcach;
    • marsz chodem bociana;
    • marsz wokół  z ćwiczeniem w reagowaniu na sygnał słowny: stój, naprzód;

  • Ćwiczenia w biegu:
    • bieg z podskokami,
    • przylot i odlot bocianów - bieg w określonym kierunku, poruszając się falistym ruchem z rozkrzyżowanymi ramionami;

  • Ćwiczenia na równoważni [linka, tasiemka]:
    • chodzenie wolno do przodu;
    • posuwanie się do tyłu;
    • posuwanie się bokiem;

  • Zabawy skoczne:
    • Wróbelki;
    • Piłka skacze;
    • Szczur- zabawa z linką;
    • Skok królika;

  • Zabawy z woreczkami, piłeczkami:
    • rzucanie i chwyt woreczka obiema rękami;
    • rzucanie i chwyt woreczka jedną ręką;
    • rzucanie i chwytanie woreczka w ruchu itd.

  • Kreślenie dużych płynnych linii:
    • chorągiewką w powietrzu;
    • patykiem na piasku;
    • kolorową kredą na tablicy;
    • kredkami na dużych arkuszach.
     
    Po ćwiczeniach ruchowych zapraszam do gry😁   
    1. Kalambury - Czyli gra, która wymaga wykonywania ruchów zgodnych z tym, co zamierza przedstawić. Zamiast wersji z napisami można zrobić obrazkową (np. zwierzątek, które musi pokazać).
     2. Gry na spostrzegawczość - dobrymi ćwiczeniami na koordynację wzrokowo-ruchową są niektóre gry. Memory (czyli odkrywanie tabliczek i szukanie dwóch takich samych) albo wskazywanie różnic na dwóch obrazkach rozwijają percepcję oraz umiejętność skupienia uwagi.

    Memorki do pobrania i  druku 😉 https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/zima/gra-memory/ 
    Miłej i owocnej pracy i zabawy!!! Pozdrawiam

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    DZIEŃ DOBRY!!!

    DZISIAJ ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

    Świadomość przestrzenna - czynność psychiczna, ściśle powiązana z spostrzeganiem, która przejawia się jako proces uświadomienia położenia ciała. Dużą rolę w kształtowaniu orientacji przestrzennej mają receptory grawitacyjne oraz narząd wzroku.




    ZAPRASZAM MICHAŁKA, KORNELA, ANTOSIA I LENKĘ 😁

    MIŁEJ ZABAWY!!

    • „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

    • „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

    • „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

    Zabawy z wykorzystaniem koca:

    • „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

    • „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

    • „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.


    • „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

    • „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

    • „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.

    MAM NADZIEJĘ ŻE BAWILIŚCIE SIĘ DOBRZE 😀😀

    PRZEDSZKOLE

    DZIEŃ DOBRY!!!

    DZISIAJ ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI


    ZAPRASZAM CZARKA, OLIWIERA I OSKARA 😁

    Świadomość przestrzenna - czynność psychiczna, ściśle powiązana z spostrzeganiem, która przejawia się jako proces uświadomienia położenia ciała. Dużą rolę w kształtowaniu orientacji przestrzennej mają receptory grawitacyjne oraz narząd wzroku.


    MIŁEJ ZABAWY!!

    • „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

    • „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

    • „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

    Zabawy z wykorzystaniem koca:

    • „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

    • „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

    • „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.


    • „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

    • „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

    • „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.

    MAM NADZIEJĘ ŻE BAWILIŚCIE SIĘ DOBRZE 😀😀

    wtorek, 5 maja 2020

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    DZIEŃ DOBRY!!

    DZISIAJ STYMULUJEMY UKŁAD WĘCHOWY!!!! 👃👃





    ZAPRASZAM DAGNĘ, MARCELINĘ, FABIANA I KRYSTIANA 😀



    Odczuwanie zapachu rozpoczyna się od pobudzenia receptorów węchowych zlokalizowanych w górnej części jamy nosowej, blisko przegrody nosowej.
    1.  Zapachy (zazwyczaj) pobudzające 

    • Bazylia
    • Cebula lub szczypiorek
    • Cytryna lub pomarańcza
    • Czekolada
    • Czosnek
    • Gumka do ścierania
    • Kawa
    • Mięta lub mięta pieprzowa
    • Ocet
    • Oregano
    • Sardynki
    • Spalony knot
    • Wiórki po ostrzeniu ołówków lub kredek
    • Zapachowe kulki na mole
    Zapachy (zazwyczaj) uspokajające

    • Banan
    • Cynamon
    • Igiełki sosnowe
    • Jabłko
    • Konwalia majowa
    • Kredki świecowe
    • Krem do rąk
    • Lawenda
    • Masło
    • Mydło
    • Olejek migdałowy
    • Olejek waniliowy
    • Rumianek
    • Woda po goleniu
    • Zapachowe flamastry
    Przygotowanie

    • Dziurki w zakrętkach od butelek pozwolą zapachowi przedostać się na zewnątrz. Pomóż dziecku rozłożyć zakrętki na drewnianej desce. Niech weźmie młotek i gwóźdź i przebije trzy lub cztery dziurki w każdej zakrętce. (Oceń, czy to zadanie jest bezpieczne i właściwe dla twojego dziecka. Jeśli nie jesteś pewien sam zrób dziurki).
    • Rozłóż wszystkie zapachowe substancje na tacy.
    Co możesz zrobić

    • Weź tacki szczyptę którejś substancji. Pokaż ją dziecku i powiedz: „To jest cynamon, oregano, lawenda itd.). Mmm! Pięknie pachnie! Zupełnie jak jabłecznik babci (sos do spaghetti taty, perfumy i tak dalej). Chcesz powąchać?”
    • Jeśli chce, pozwól mu powąchać. (Jeśli nie chce, powiedz: „Nie szkodzi. Spróbujemy następnym razem”).
    • Powiedz: „Włożymy po jednym zapachu do każdej butelki i pobawimy się”.
    • Pokaż dziecku jak nakładać na waciki kilka kropel ciekłych substancji, na przykład wodę po goleniu, olejek waniliowy i inne.
    • Obserwuj i zapisuj, jak dziecko reaguje na różne substancje – które je pobudzają, a które je uspokajają.
    Co może zrobić dziecko

    • Pomóc ci wkładać substancje do butelek i zakręcać je.
    • Pomieszać butelki na tacy.
    • Wybierać butelki, wąchać zawartość, zgadywać, co jest w środku, i opowiadać ci, z czym kojarzy mu się dany zapach.
    • Zaprosić przyjaciół i rodzinę do wspólnego próbowania różnych zapachów […].
    Jak sobie radzić

    • Jeśli twoje dziecko ma trudności z rozpoznaniem danego zapachu, zamiast do butelek powkładaj substancje do przezroczystych plastikowych woreczków. Dzięki temu dziecko będzie mogło połączyć informację węchową z informacją wzrokową i będzie mu łatwiej zidentyfikować dany zapach.
    Nie proponuj dziecku substancji uspokajających i pobudzających jednocześnie. Intensywnie zapachy mogą wywoływać silne bóle głowy”.

    MIŁEJ ZABAWY!!!

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA


    DZIEŃ DOBRY!!! 

    Ćwiczymy palce 👇👆




    ZAPRASZAM STASIA LI., STASIA LE., OLIWIERA I MATEUSZA 😀








    Ćwiczenia palców:
    • przebieranie palcami, stukanie, pstrykanie i rozkładanie palców, splatanie, układanie modeli z palców, gra na nosie, na flecie, pisanie na klawiaturze, granie na pianinie, na flecie, Idzie kominiarz…, promyki, listki;
    • krążenie palcami, na przykład jednym palcem wokół drugiego;
    • kreślenie palcem prostych kształtów: dowolnych, okrągłych, linii prostych, falistych.
    Kiwanie palcami: w przód, w prawo, w lewo, przed sobą, łukami, w górę, w dół, do siebie.
    Liczenie palców u nóg i rąk.

    Uderzanie:

    • czubkami palców o blat stołu w różnym tempie;
    • palcem wskazującym jednej ręki w przestrzenie między palcami drugiej.

    Zabawy palcami


    • Ugniatanie małych kulek z gazety, z papieru trzema palcami: środkowym, wskazującym i kciukiem (wzmacnianie chwytu pisarskiego).
    • Witanie się i „całowanie” paluszkami.
    Wodzenie palcem:

    • w powietrzu;
    • po wzorze (kwiatek, auto...)
    • Wyczuwanie palców: Bawiły, bawiły się dzieci paluszkami.
    • Zwijanie palcami chusteczek, apaszek.




    ZABAWY PALUSZKOWE:

     https://www.youtube.com/watch?v=xaf9qPkQwA8&list=PLTGJ3tVdwTzdFlKPWFK-gdErfBGyIHdE0

    MIŁEJ ZABAWY!!

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    DZIEŃ DOBRY!!!

     Dzisaj ćwiczymy motorykę małą             ( dłonie i palce )✋👈👉
     



      IGOR, OLIWIER, KUBĘ I MARCEL DLA  WAS ĆWICZENIA 😃

    Maksiu i Szymonie dla Ciebie 2 i 3 ćwiczenie 😀

    1. Nawlekanie 😊

    Potrzebne rzeczy:

    • 2 paczki makaronu penne (rurki). Pszenne i pełnoziarniste.
    • Sznurek do rozwieszania prania.
    • Nożyczki.

    Sposób:


    1. Ustal początek i koniec zadania. Np. dziecko będzie nawlekało 10 rurek według ustalonego wzoru: ciemny, jasny… Możesz ustalić czas, np. 15 minut. Nastaw minutnik lub czas w telefonie.
    2. Dziecko nawleka według wyznaczonego kodu kolorów (np. jasny, ciemny lub jasny, jasny – ciemny ciemny.



     2. Ćwiczenie odkręcanie i zakręcanie nakrętek jest trudne dla dzieci z problemami z motoryką i obniżonym napięciem

    mięśniowym

    Potrzebne rzeczy:

    • plastikowe butelki 2-3 rodzaje, 500 ml, ( mogą być butelki 1/5 litrowe w zależności od preferencji)
    • pasujące do nich nakrętki.


    Sposób ćwiczenia:


    Ustal początek i koniec zadania oraz czas na jego wykonanie. Np. Niech początkiem zadania będzie ustawienia butelek na stole w rzędzie –  a końcem odkręcenie i zakręcenie 4  butelek. W ciągu 45 minut lub krócej. Użyj minutnika, klepsydry lub telefonu do mierzenia czasu. W przypadku dużych trudności ciężkość zadania niech będzie przesunięta na technikę.

    1. Odkręcanie nakrętek: dziecko trzyma butelkę jedną dłonią w połowie jej długości i dociskając lekko do podłoża, chwyta drugą dłonią jej nakrętkę. Spróbuje otworzyć swoim sposobem – odkręcając nakrętkę w lewo. Jeśli ci się udało – kontynuuj tą samą czynność z pozostałymi butelkami. Otwartą butelkę odkłada na bok po swojej prawej stronie a przed butelką połóży jej odkręconą nakrętkę. Tak powstanie drugi rząd butelek z odkręconymi nakrętkami po prawej stronie. Jeśli natomiast ciężko jest dziecku odkręcić pierwszą nakrętkę…
    2. … rodzic lub inny dorosły pokaże  właściwy chwyt:  

    • Pierwszy sposób to: dziecko złapie nakrętkę palcem wskazującym i kciukiem swojej aktywnej dłoni (przeważnie jest to ta dłoń, która dominuje) i ściśnij palcami nakrętkę jednocześnie odkręcając ją w swoją lewą stronę. Próbuj parę razy.
    •  Drugi sposób to: dziecko złapie nakrętkę kciukiem i palcem serdecznym tak,  żeby oba palce obejmowały nakrętkę w taki sposób, że kciuk jest ułożony nad palcem serdecznym i ściśnij nakrętkę – odkręcaj zdecydowanym ruchem w lewo. Pierwsza ręka nadal trzyma butelkę w połowie – butelka musi być stabilna.

    1. Zakręcanie nakrętek: jeśli jest już rządek butelek z leżącymi przed nimi odkręconymi nakrętkami dziecko musi je teraz pozakręcać. Mocne zakręcanie jest ważne. Zacznamy tym razem od prawej: przysuwamy pierwszą butelkę, chwytamy jedną dłonią w połowie butelki, dociskamy lekko butelkę do podłoża, aktywną ręką podnosimy zakrętkę chwytając ją palcem wskazującym i kciukiem, połóżymy lekko na wlocie butelki – nie naciskamy ale lekko przykręcamy w prawą stronę tym samym palcem wskazującym i kciukiem do momentu kiedy nakrętka zacznie stawiać opór, wtedy dziecko powinnno użyć większej siły i przykręcać mocniej.
    2. Zakręconą butelkę stawiamy po lewej stronie i kontynuuj „zakręcanie” następnej butelki.
    3. Kiedy „zakręcimy” wszystkie butelki i wszystkie będą stały w rządku – można ogłosić koniec zadania.  „Zadanie wykonane”.

     3. Na zakończenie wypełnimy kwiatka. Technika dowolna ( możemy wypełnić ryżem, farbą kredką, krepą itp.) 😉




    Miłej zabawy!!!!

    poniedziałek, 4 maja 2020

    PRZEDSZKOLE

    Witam!!

    Stymulujemy układ dotykowy - STOPY !!! 😁
     








    ZAPRASZAM JULKĘ I MAKSIA😀
     1. Zabawa w wodzie 😀
     
    To świetna zabawa dla paluszków stóp, angażująca małą motorykę. Łączy w sobie zabawę w wodzie i utrzymanie równowagi podczas stania na jednej nodze.

    Potrzebne przedmioty
    • Duża miska lub wanienka .
    • Woda (ciepła lub chłodna, w zależności od tolerancji dziecka)
    • Małe przedmioty, które nie unoszą się na wodzie, na przykład marmurkowe kulki, gładkie kamienie, koraliki i inne tego typu.
    • Pudełko lub miska (na wyłowione przedmioty)
    • Ręczniki (aby się osuszyć po zabawie)
    • Brezent lub zasłona prysznicowa (jeśli dziecko będzie bawić się w domu)
    Przygotowanie

    • Napełnij miskę lub wanienkę wodą do około połowy pojemności.
    • Razem z dzieckiem włóżcie do naczynia małe przedmioty.
    • Niech dziecko zdejmie buty i skarpetki.
    Zaczynamy zabawę 😁

    • Stanąć przy misce i włożyć do niej jedną stopę.
    • Trzymając dorosłego za rękę (jeśli jest taka potrzeba), przeczesywać paluszkami stopy dno miski w poszukiwaniu małych przedmiotów.
    • Złapać paluszkami przedmiot, próbować go podnieść i wyjąć z wody.
    • Podnieść stopę wyżej i bliżej siebie, żeby swobodnie wyjąć przedmiot spomiędzy palców.
    • Włożyć przedmiot do pudełka lub pustej miski.
    • Zmieniając stopy, próbować aż skończą się przedmioty.
     MAKSIU zrób to inaczej (trudniejsza zabawa) 😁

    Aby zabawa stanowiła dla dziecka większe wyzwanie, może ono:

    • Wykonywać powyższe czynności z zamkniętymi oczami.
    • Pobawić się jeszcze raz, tylko tym razem w cieplejszej lub chłodniejszej wodzie.
    • Pobawić się w wodzie z mydlinami.
    • Dodać przedmioty, które unoszą się na wodzie, na przykład żołędzie, orzechy, winogrona, patyczki po lodach, korki z butelek po winie, styropianowe kulki.
    • Łapać koraliki, a potem nawlekać je na sznurek.
    • Bawić się z drugą osobą – niech drugie dziecko stanie po przeciwnej stronie miski (na pewno będzie wesoło)
    Zrób to inaczej (łatwiejsza zabawa)
    Aby zabawa była dla dziecka łatwiejsza, może:

    • Wyławiać przedmioty, siedząc na krześle.
    • Po wyłowieniu przedmiotu nie przekładać go z palców stóp do ręki, tylko położyć go od razu na ziemi.
    • Bawić się bez wody lub nawet bez miski.
    Miłej zabawy!!!!

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    Witam!!

    Stymulujemy układ dotykowy - STOPY !!! 😁
     








    Zapraszam Mikołaja, Cezarego i Sebastiana😀
     1. Zabawa w wodzie 😀
     
    To świetna zabawa dla paluszków stóp, angażująca małą motorykę. Łączy w sobie zabawę w wodzie i utrzymanie równowagi podczas stania na jednej nodze.

    Potrzebne przedmioty
    • Duża miska lub wanienka .
    • Woda (ciepła lub chłodna, w zależności od tolerancji dziecka)
    • Małe przedmioty, które nie unoszą się na wodzie, na przykład marmurkowe kulki, gładkie kamienie, koraliki i inne tego typu.
    • Pudełko lub miska (na wyłowione przedmioty)
    • Ręczniki (aby się osuszyć po zabawie)
    • Brezent lub zasłona prysznicowa (jeśli dziecko będzie bawić się w domu)
    Przygotowanie

    • Napełnij miskę lub wanienkę wodą do około połowy pojemności.
    • Razem z dzieckiem włóżcie do naczynia małe przedmioty.
    • Niech dziecko zdejmie buty i skarpetki.
    Zaczynamy zabawę 😁

    • Stanąć przy misce i włożyć do niej jedną stopę.
    • Trzymając dorosłego za rękę (jeśli jest taka potrzeba), przeczesywać paluszkami stopy dno miski w poszukiwaniu małych przedmiotów.
    • Złapać paluszkami przedmiot, próbować go podnieść i wyjąć z wody.
    • Podnieść stopę wyżej i bliżej siebie, żeby swobodnie wyjąć przedmiot spomiędzy palców.
    • Włożyć przedmiot do pudełka lub pustej miski.
    • Zmieniając stopy, próbować aż skończą się przedmioty.
      Cezary zrób to inaczej (trudniejsza zabawa) 😁

    Aby zabawa stanowiła dla dziecka większe wyzwanie, może ono:

    • Wykonywać powyższe czynności z zamkniętymi oczami.
    • Pobawić się jeszcze raz, tylko tym razem w cieplejszej lub chłodniejszej wodzie.
    • Pobawić się w wodzie z mydlinami.
    • Dodać przedmioty, które unoszą się na wodzie, na przykład żołędzie, orzechy, winogrona, patyczki po lodach, korki z butelek po winie, styropianowe kulki.
    • Łapać koraliki, a potem nawlekać je na sznurek.
    • Bawić się z drugą osobą – niech drugie dziecko stanie po przeciwnej stronie miski (na pewno będzie wesoło)
    Zrób to inaczej (łatwiejsza zabawa)
    Aby zabawa była dla dziecka łatwiejsza, może:

    • Wyławiać przedmioty, siedząc na krześle.
    • Po wyłowieniu przedmiotu nie przekładać go z palców stóp do ręki, tylko położyć go od razu na ziemi.
    • Bawić się bez wody lub nawet bez miski.
    Miłej zabawy!!!!