piątek, 19 czerwca 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE-IGNAŚ I BARTEK

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

czwartek, 18 czerwca 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE-ZAPRASZAM PATRYKA, MAKSA, ANTOSIA, MIŁOSZA, SZYMONA I LENKĘ

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

środa, 17 czerwca 2020

PRZEDSZKOLE-OLIWIER I OSKAR

Stymulujemy układ dotykowy!!!😁

1. Masaż dociskowy rąk i nóg różnymi fakturami.

Masujemy ciało dziecka (ręce, nogi, plecy) w sposób dociskający różnego rodzaju fakturami (twarde, szorstkie, kolczaste).

2. Masaż wyciszający – wałkowanie, ostukiwanie, dociskanie.

Dziecko leży na brzuchu. Zaczynając od pleców przesuwamy po całym ciele dziecka wałkiem (może być wałek kuchenny owinięty ręcznikiem) w kierunku stóp. Następnie ostukujemy dłońmi całe ciało. Na koniec dociskamy wałkiem całe ciało dziecka.

Muzyka relaksacyjna 
 https://www.youtube.com/watch?v=Y2qzY9Y0ONQ

PAMIĘTAJ!!!!
Nagradzaj i motywuj pozytywnie – nawet gdy ćwiczenie nie wychodzi – chwal za entuzjazm.

WCZESNE WSPOMAGANIE- KORNEL, ANTOŚ I LENKA

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE- KRZYSIU I KUBA

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE-ADRIAN, KRZYSIU, TYMEK I KACPEREK

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

wtorek, 16 czerwca 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE-STASIA, MATEUSZA I STASIA LI.,

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE-MARCEL,OLIWIER,IGOR I KUBA

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

poniedziałek, 15 czerwca 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE - MAJA, MIKOŁAJ I WIKTOR

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE- SEBASTIAN

DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE- ANTOŚ WIKTORIA, OLA, LEON


DZIEŃ DOBRY!!!

DZISIAJ STYMULUJEMY PRZEDSIONEK :)


- Podskoki: obunóż, na jednej nodze, przeskakiwanie z nogi na nogę, skakanie wokół własnej osi, można wykorzystać popularną zabawę „gra w gumę”.
- Ruchy wahadłowe głową – od barku do barku , w pozycji stojącej, siedzącej i szczególnie w klęku podpartym.
- „Kołyska” – przód-tył, na boki; w leżeniu na brzuchu/ ręce chwytają kostki nóg/ i na plecach  /ręce obejmują ugięte kolana/.
-Siedząc na kawałku wykładziny dywanowej- obroty wokół własnej osi, odpychając się samymi rękoma/ nogami ; na parkiecie lub innej posadzce z poślizgiem.
- Siad skrzyżny – wprawienie górnej części ciała w ruch wahadłowy/ kolisty.
- W pozycji stojącej, lekki rozkrok, robienie „wahadła” ze swojego ciała przenosząc ciężar z jednej nogi na drugą; na boki, przód tył.
- Przyjmowanie i utrzymanie pozycji typu „bocian”, jaskółka”.
- W parze z dzieckiem- zabawa w „drobną kaszkę”. ; obroty trzymając się za skrzyżowane             
   ręce.
- Chodzenie stopkami wzdłuż rozłożonej na podłodze liny/ skakanki po linii prostej, a z czasem układanej w inne kształty./ np. niektórych liter/
- „ Otrzepywanie się pieska po wyjściu z wody”- pozycja czworaczna, ruch strzepywania poszczególnych kończyn. /można włączyć różnicowanie stron ciała prawo-lewo i zwłaszcza głowy.
- w klęku podpartym wyciąganie na sygnał rak i nóg / np. prawa ręka do przodu, lewa noga do tyłu/ i utrzymanie przez kilka sekund na dwóch pozostałych kończynach.
- Wchodzenie/ schodzenie/ zeskakiwanie ze „stopnia” /podstawka zbita z desek lub niski stołeczek/; tu także z użyciem określeń przestrzennych: w przód-w tył , na prawo –na lewo;
np: najpierw postaw na stopniu lewą nogę potem dostaw prawą, a teraz zeskocz oburącz w tył itp.
             MIŁEJ ZABAWY!!!!