czwartek, 30 kwietnia 2020

PRZEDSZKOLE

Dzisiaj ćwiczymy  równowagę!!!
  


 Zaproszę do wspólnej zabawy Marcelinę, Kacperka i Maksia :)











1. Chodzenie po różnych fakturach (dywaniku, wycieraczce, kocu itp.).
2. Chodzenie po rozłożonej na podłodze linie,  (poduchach ).
3. Chodzenie z woreczkiem na głowie.
4. Chodzenie z woreczkiem na głowie, po rozłożonej na podłodze linie.
5. Przyjmowanie pozycji bociana, jaskółki.
6. Chód stopa za stopą do przodu i do tyłu z otwartymi oczami i zamkniętymi.
7. Ćwiczenia na różnych rodzajach równoważni (poduszki, woreczki ).

                                               Powodzenia!!!
 Życzę dobrej zabawy!!!



 Poniżej link do przykładowych ćwiczeń równoważnych.

https://www.youtube.com/watch?v=gCCanXFSFiI


 


WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA






DZIEŃ DOBRY!!!

Dzisiaj Ćwiczymy motorykę małą!!!💪💪💪💪

 Antoś, Seweryn i Czarku ćwiczenia dla Was!!


NADIA DLA CIEBIE ĆWICZENIE 1,3,4,5 i  6

1. Kreślenie w powietrzu linii różnego typu wg poleceń słownych.
– Spróbujcie namalować w powietrzu paski poziome, pionowe, ukośne, krótkie, długie, proste, faliste, itp. Przygotujemy się do prawidłowego malowania pasków.

2. Ćwiczenia ruchowo-rytmiczne przy muzyce  – rytmiczne ruchy ramion, przedramion i dłoni w marszu, w podskokach, w siadzie klęcznym;
– rytmiczny marsz z wymachami ramion w przód w pionie i w poziomie (w górę, w dół, w prawo, w lewo),

-  podskoki w rytmie muzyki w przód i w tył,
– w siadzie klęcznym, malowanie po dywanie w grę i w dół,
– w siadzie klęcznym dłonie „idą” po dywanie w przód i w tył.

3. Zabawa ruchowa – „Malujemy meble ” ( udajemy że malujemy 😉) – w paski: długie i krótkie, od góry do dołu, od strony lewej do prawej, – wg poleceń słownych i ruchowych  – rytmiczne „malowanie” dłonią i palcami w pozycji stojącej na płaszczyznach pionowych i poziomych – przy muzyce (akompaniament do piosenki „Jestem Gabrysia”). https://www.youtube.com/watch?v=XLrmumilIDw
4. Zabawa w parach „Masuję, masuję – rysuję” – rysowanie na plecach (rodzic-dziecko i dziecko-rodzic), linii pionowych i poziomych, wzorów literopodobnych, odgadywanie jaki wzór narysował /rodzic lub dziecko/, próby nazwania go lub narysowania na dywanie przed sobą, 2-3 próby i zmiana ról;
ew. wykorzystujemy wyliczankę „Idą słonie”
Idą słonie po betonie ( stawiamy dłonie z dołu do góry i znów w dół)
A za nimi biegną konie (palce „galopują” w górę)
Panieneczki na szpileczkach ( „kroki” palców wskazujących w dół)
Jedzie walec ( przesuwamy dłonie po plecach kolegi do góry)
Płynie strumyk (rysujemy rozsuniętymi palcami faliste linie w dół)
Pada deszczyk (pukamy lekko czubkami palców z dołu do góry)
Czujesz dreszczyk? (przesuwamy zgiętym palcem wskazującym z dołu do góry, wzdłuż kręgosłupa).



5. Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe, przy cichej muzyce relaksacyjnej:
– w siadzie prostym: wdech z uniesieniem rąk ku górze, wydech przy skłonie w przód (3-4 razy);
– w pozycji leżącej: wdech z uwypukleniem klatki piersiowej i napięciem mięśni i długi wydech zakończony rozluźnieniem całego ciała. (3-4 razy).

6. Odpoczywamy!!!!

Propozycje masażyków:
https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q 

Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA


 DZIEŃ DOBRY!!

DZISIAJ STYMULUJEMY UKŁAD WĘCHOWY!!!! 👃👃








ZAPRASZAM MIŁOSZA, CZARKA, MAKSA, LENĘ I SZYMONA 😀

Odczuwanie zapachu rozpoczyna się od pobudzenia receptorów węchowych zlokalizowanych w górnej części jamy nosowej, blisko przegrody nosowej.

1.  Zapachy (zazwyczaj) pobudzające 

  • Bazylia
  • Cebula lub szczypiorek
  • Cytryna lub pomarańcza
  • Czekolada
  • Czosnek
  • Gumka do ścierania
  • Kawa
  • Mięta lub mięta pieprzowa
  • Ocet
  • Oregano
  • Sardynki
  • Spalony knot
  • Wiórki po ostrzeniu ołówków lub kredek
  • Zapachowe kulki na mole
Zapachy (zazwyczaj) uspokajające
  • Banan
  • Cynamon
  • Igiełki sosnowe
  • Jabłko
  • Konwalia majowa
  • Kredki świecowe
  • Krem do rąk
  • Lawenda
  • Masło
  • Mydło
  • Olejek migdałowy
  • Olejek waniliowy
  • Rumianek
  • Woda po goleniu
  • Zapachowe flamastry
Przygotowanie
  • Dziurki w zakrętkach od butelek pozwolą zapachowi przedostać się na zewnątrz. Pomóż dziecku rozłożyć zakrętki na drewnianej desce. Niech weźmie młotek i gwóźdź i przebije trzy lub cztery dziurki w każdej zakrętce. (Oceń, czy to zadanie jest bezpieczne i właściwe dla twojego dziecka. Jeśli nie jesteś pewien sam zrób dziurki).
  • Rozłóż wszystkie zapachowe substancje na tacy.
Co możesz zrobić
  • Weź tacki szczyptę którejś substancji. Pokaż ją dziecku i powiedz: „To jest cynamon, oregano, lawenda itd.). Mmm! Pięknie pachnie! Zupełnie jak jabłecznik babci (sos do spaghetti taty, perfumy i tak dalej). Chcesz powąchać?”
  • Jeśli chce, pozwól mu powąchać. (Jeśli nie chce, powiedz: „Nie szkodzi. Spróbujemy następnym razem”).
  • Powiedz: „Włożymy po jednym zapachu do każdej butelki i pobawimy się”.
  • Pokaż dziecku jak nakładać na waciki kilka kropel ciekłych substancji, na przykład wodę po goleniu, olejek waniliowy i inne.
  • Obserwuj i zapisuj, jak dziecko reaguje na różne substancje – które je pobudzają, a które je uspokajają.
Co może zrobić dziecko
  • Pomóc ci wkładać substancje do butelek i zakręcać je.
  • Pomieszać butelki na tacy.
  • Wybierać butelki, wąchać zawartość, zgadywać, co jest w środku, i opowiadać ci, z czym kojarzy mu się dany zapach.
  • Zaprosić przyjaciół i rodzinę do wspólnego próbowania różnych zapachów […].
Jak sobie radzić
  • Jeśli twoje dziecko ma trudności z rozpoznaniem danego zapachu, zamiast do butelek powkładaj substancje do przezroczystych plastikowych woreczków. Dzięki temu dziecko będzie mogło połączyć informację węchową z informacją wzrokową i będzie mu łatwiej zidentyfikować dany zapach.
Nie proponuj dziecku substancji uspokajających i pobudzających jednocześnie. Intensywnie zapachy mogą wywoływać silne bóle głowy”.

MIŁEJ ZABAWY!!!

środa, 29 kwietnia 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA






DZIEŃ DOBRY!!!

Usprawniamy motorykę małą - w ruchu!!!
 
 Zapraszam do wspólnej zabawy Krzysia i Kubę!!

1. Kreślenie w powietrzu linii różnego typu wg poleceń słownych.
– Spróbujcie namalować w powietrzu paski poziome, pionowe, ukośne, krótkie, długie, proste, faliste, itp. Przygotujemy się do prawidłowego malowania pasków.

2. Ćwiczenia ruchowo-rytmiczne przy muzyce  – rytmiczne ruchy ramion, przedramion i dłoni w marszu, w podskokach, w siadzie klęcznym;
– rytmiczny marsz z wymachami ramion w przód w pionie i w poziomie (w górę, w dół, w prawo, w lewo),

-  podskoki w rytmie muzyki w przód i w tył,
– w siadzie klęcznym, malowanie po dywanie w grę i w dół,
– w siadzie klęcznym dłonie „idą” po dywanie w przód i w tył.

3. Zabawa ruchowa – „Malujemy meble ” ( udajemy że malujemy 😉) – w paski: długie i krótkie, od góry do dołu, od strony lewej do prawej, – wg poleceń słownych i ruchowych  – rytmiczne „malowanie” dłonią i palcami w pozycji stojącej na płaszczyznach pionowych i poziomych – przy muzyce (akompaniament do piosenki „Jestem Gabrysia”). https://www.youtube.com/watch?v=XLrmumilIDw
4. Zabawa w parach „Masuję, masuję – rysuję” – rysowanie na plecach (rodzic-dziecko i dziecko-rodzic), linii pionowych i poziomych, wzorów literopodobnych, odgadywanie jaki wzór narysował /rodzic lub dziecko/, próby nazwania go lub narysowania na dywanie przed sobą, 2-3 próby i zmiana ról;
ew. wykorzystujemy wyliczankę „Idą słonie”
Idą słonie po betonie ( stawiamy dłonie z dołu do góry i znów w dół)
A za nimi biegną konie (palce „galopują” w górę)
Panieneczki na szpileczkach ( „kroki” palców wskazujących w dół)
Jedzie walec ( przesuwamy dłonie po plecach kolegi do góry)
Płynie strumyk (rysujemy rozsuniętymi palcami faliste linie w dół)
Pada deszczyk (pukamy lekko czubkami palców z dołu do góry)
Czujesz dreszczyk? (przesuwamy zgiętym palcem wskazującym z dołu do góry, wzdłuż kręgosłupa).

5. Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe, przy cichej muzyce relaksacyjnej:
– w siadzie prostym: wdech z uniesieniem rąk ku górze, wydech przy skłonie w przód (3-4 razy);
– w pozycji leżącej: wdech z uwypukleniem klatki piersiowej i napięciem mięśni i długi wydech zakończony rozluźnieniem całego ciała. (3-4 razy).

6. Odpoczywamy!!!!

Propozycje masażyków:
https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q 

Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

DZIEŃ DOBRY!!!











Stymulujemy układ dotykowy - masaż 😀 



Do wspólnej zabawy zapraszam Tymoteusza i Krzysia P. 👦

Życzę miłej zabawy!!!!

1. Masaż dociskowy rąk i nóg różnymi fakturami.

Masujemy ciało dziecka (ręce, nogi, plecy) w sposób dociskający różnego rodzaju fakturami (twarde, szorstkie, kolczaste).

2. Masaż wyciszający – wałkowanie, ostukiwanie, dociskanie.

Dziecko leży na brzuchu. Zaczynając od pleców przesuwamy po całym ciele dziecka wałkiem (może być wałek kuchenny owinięty ręcznikiem) w kierunku stóp. Następnie ostukujemy dłońmi całe ciało. Na koniec dociskamy wałkiem całe ciało dziecka.

Muzyka relaksacyjna  

 https://www.youtube.com/watch?v=Y2qzY9Y0ONQ

PRZEDSZKOLE

Witam !!!

 Dzisiaj ćwiczymy kordynację wzrokowo-ruchowa👀

 
Koordynacja wzrokowo-ruchowa jest to umiejętność łączenia tego, co oczy widzą z tym, co dłonie wykonują. Dobra koordynacja wzrokowo-ruchowa jest niezbędna do wykonywania wielu czynności takich jak: pisanie, rysowanie, manipulowanie, ćwiczenia gimnastyczne.

Zapraszam Oliwiera i Czarka 😊

  • marsz na palcach;
  • marsz chodem bociana;
  • marsz wokół  z ćwiczeniem w reagowaniu na sygnał słowny: stój, naprzód;

  • Ćwiczenia w biegu:
    • bieg z podskokami,
    • przylot i odlot bocianów - bieg w określonym kierunku, poruszając się falistym ruchem z rozkrzyżowanymi ramionami;

  • Ćwiczenia na równoważni [linka, tasiemka]:
    • chodzenie wolno do przodu;
    • posuwanie się do tyłu;
    • posuwanie się bokiem;

  • Zabawy skoczne:
    • Wróbelki;
    • Piłka skacze;
    • Szczur- zabawa z linką;
    • Skok królika;

  • Zabawy z woreczkami, piłeczkami:
    • rzucanie i chwyt woreczka obiema rękami;
    • rzucanie i chwyt woreczka jedną ręką;
    • rzucanie i chwytanie woreczka w ruchu itd.

  • Kreślenie dużych płynnych linii:
    • chorągiewką w powietrzu;
    • patykiem na piasku;
    • kolorową kredą na tablicy;
    • kredkami na dużych arkuszach.
     Do gry zapraszam Oskara G.


    Po ćwiczeniach ruchowych zapraszam do gry😁   

    1. Kalambury - Czyli gra, która wymaga wykonywania ruchów zgodnych z tym, co zamierza przedstawić. Zamiast wersji z napisami można zrobić obrazkową (np. zwierzątek, które musi pokazać).

     2. Gry na spostrzegawczość - dobrymi ćwiczeniami na koordynację wzrokowo-ruchową są niektóre gry. Memory (czyli odkrywanie tabliczek i szukanie dwóch takich samych) albo wskazywanie różnic na dwóch obrazkach rozwijają percepcję oraz umiejętność skupienia uwagi.

    Memorki do pobrania i  druku 😉
    https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/zima/gra-memory/ 

    Miłej i owocnej pracy i zabawy!!!
    Pozdrawiam

  • Ćwiczenia w marszu:
  • WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA




     DZIEŃ DOBRY!!!








    Stymulujemy układ dotykowy - STOPY !!! 😁

    Zapraszam Michałka, Kornela i Olę 😀

     1. Zabawa w wodzie 😀
     
    To świetna zabawa dla paluszków stóp, angażująca małą motorykę. Łączy w sobie zabawę w wodzie i utrzymanie równowagi podczas stania na jednej nodze.


    Potrzebne przedmioty
    • Duża miska lub wanienka .
    • Woda (ciepła lub chłodna, w zależności od tolerancji dziecka)
    • Małe przedmioty, które nie unoszą się na wodzie, na przykład marmurkowe kulki, gładkie kamienie, koraliki i inne tego typu.
    • Pudełko lub miska (na wyłowione przedmioty)
    • Ręczniki (aby się osuszyć po zabawie)
    • Brezent lub zasłona prysznicowa (jeśli dziecko będzie bawić się w domu)
    Przygotowanie
    • Napełnij miskę lub wanienkę wodą do około połowy pojemności.
    • Razem z dzieckiem włóżcie do naczynia małe przedmioty.
    • Niech dziecko zdejmie buty i skarpetki.
    Zaczynamy zabawę 😁
    • Stanąć przy misce i włożyć do niej jedną stopę.
    • Trzymając dorosłego za rękę (jeśli jest taka potrzeba), przeczesywać paluszkami stopy dno miski w poszukiwaniu małych przedmiotów.
    • Złapać paluszkami przedmiot, próbować go podnieść i wyjąć z wody.
    • Podnieść stopę wyżej i bliżej siebie, żeby swobodnie wyjąć przedmiot spomiędzy palców.
    • Włożyć przedmiot do pudełka lub pustej miski.
    • Zmieniając stopy, próbować aż skończą się przedmioty.
     Michałku i Kornelku zrób to inaczej (trudniejsza zabawa) 😁

    Aby zabawa stanowiła dla dziecka większe wyzwanie, może ono:
    • Wykonywać powyższe czynności z zamkniętymi oczami.
    • Pobawić się jeszcze raz, tylko tym razem w cieplejszej lub chłodniejszej wodzie.
    • Pobawić się w wodzie z mydlinami.
    • Dodać przedmioty, które unoszą się na wodzie, na przykład żołędzie, orzechy, winogrona, patyczki po lodach, korki z butelek po winie, styropianowe kulki.
    • Łapać koraliki, a potem nawlekać je na sznurek.
    • Bawić się z drugą osobą – niech drugie dziecko stanie po przeciwnej stronie miski (na pewno będzie wesoło)
    Zrób to inaczej (łatwiejsza zabawa)
    Aby zabawa była dla dziecka łatwiejsza, może ono:
    • Wyławiać przedmioty, siedząc na krześle.
    • Po wyłowieniu przedmiotu nie przekładać go z palców stóp do ręki, tylko położyć go od razu na ziemi.
    • Bawić się bez wody lub nawet bez miski.
    Miłej zabawy!!!!

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    Ćwiczymy motorykę małą 😀


    ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY KACPERKA, ADRIANA I ANTOSIA Ś.

    1. Zabawa - Myjnia samochodowa

    Potrzebne przedmioty
    • „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
    • Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
    • Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
    Zaczynamy:
    • Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
    • Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
    • Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
    • Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
    • Prowadzić dwa samochody:
    • Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
    • Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
    • Zrobić drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
    • Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.

    2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i kleić. Można dodać barwnika 😁

    Przepis: 




    Miłej zabawy!!!

    wtorek, 28 kwietnia 2020

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    Witam !!!
    Dzisiaj ćwiczymy matorykę małą w ruchu 😁

     Zapraszam do wspólnej zabawy Krystiana, Dagnę i Kubę!!

    1. Kreślenie w powietrzu linii różnego typu wg poleceń słownych.
    – Spróbujcie namalować w powietrzu paski poziome, pionowe, ukośne, krótkie, długie, proste, faliste, itp. Przygotujemy się do prawidłowego malowania pasków.

    2. Ćwiczenia ruchowo-rytmiczne przy muzyce  – rytmiczne ruchy ramion, przedramion i dłoni w marszu, w podskokach, w siadzie klęcznym;
    – rytmiczny marsz z wymachami ramion w przód w pionie i w poziomie (w górę, w dół, w prawo, w lewo),

    -  podskoki w rytmie muzyki w przód i w tył,
    – w siadzie klęcznym, malowanie po dywanie w grę i w dół,
    – w siadzie klęcznym dłonie „idą” po dywanie w przód i w tył.

    3. Zabawa ruchowa – „Malujemy meble ” ( udajemy że malujemy 😉) – w paski: długie i krótkie, od góry do dołu, od strony lewej do prawej, – wg poleceń słownych i ruchowych  – rytmiczne „malowanie” dłonią i palcami w pozycji stojącej na płaszczyznach pionowych i poziomych – przy muzyce (akompaniament do piosenki „Jestem Gabrysia”). https://www.youtube.com/watch?v=XLrmumilIDw
    4. Zabawa w parach „Masuję, masuję – rysuję” – rysowanie na plecach (rodzic-dziecko i dziecko-rodzic), linii pionowych i poziomych, wzorów literopodobnych, odgadywanie jaki wzór narysował /rodzic lub dziecko/, próby nazwania go lub narysowania na dywanie przed sobą, 2-3 próby i zmiana ról;
    ew. wykorzystujemy wyliczankę „Idą słonie”
    Idą słonie po betonie ( stawiamy dłonie z dołu do góry i znów w dół)
    A za nimi biegną konie (palce „galopują” w górę)
    Panieneczki na szpileczkach ( „kroki” palców wskazujących w dół)
    Jedzie walec ( przesuwamy dłonie po plecach kolegi do góry)
    Płynie strumyk (rysujemy rozsuniętymi palcami faliste linie w dół)
    Pada deszczyk (pukamy lekko czubkami palców z dołu do góry)
    Czujesz dreszczyk? (przesuwamy zgiętym palcem wskazującym z dołu do góry, wzdłuż kręgosłupa).

    5. Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe, przy cichej muzyce relaksacyjnej:
    – w siadzie prostym: wdech z uniesieniem rąk ku górze, wydech przy skłonie w przód (3-4 razy);
    – w pozycji leżącej: wdech z uwypukleniem klatki piersiowej i napięciem mięśni i długi wydech zakończony rozluźnieniem całego ciała. (3-4 razy).

    6. Odpoczywamy!!!!

    Propozycje masażyków:
    https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q 

    Miłej zabawy!!!

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    WITAM STASIA LE., MATEUSZA, OLIWIERA O. I STASIA LI. 😁


     Mam nadzieję że ćwiczenia które przygotowałam będą się podobać 😀

     
    Ćwiczymy motorykę małą 😀




    1. Zabawa - Myjnia samochodowa

    Potrzebne przedmioty
    • „Małe samochodziki w plastikowym koszu.
    • Patyczki po lodach, klocki, piłeczki.
    • Nakrycia ochronne stołu, woda, ściereczki do sprzątania.
    Zaczynamy:
    • Wycisnąć piankę do golenia na tacę.
    • Przejechać samochodzikiem przez „myjnię” z pianki do golenia.
    • Jeździć samochodzikiem na boki, przed siebie lub po przekątnej albo „pisać” nim.
    • Zbudować myjnię-labirynt z klocków, patyczków i piłeczek. Przeprowadzić samochód nad i pod przeszkodami, a także obok nich.
    • Prowadzić dwa samochody:
    • Zderzać samochody ze sobą po linii prostej lub przekątnej,
    • Zrobić autostradę w formie ósemki (nie szkodzi, że ulice się przecinają na środku),
    • Zrobić drogi zjazdowe z autostrady w formie okręgu – niech samochody najpierw jadą w tych samych kierunkach, a potem w przeciwnych.
    • Umyć wysuszyć i odłożyć samochodziki”.

    2. Z pianki można zrobić sztuczny śnieg: do pianki dodajemy mąkę ziemniaczaną i ugniatamy do uzyskania masy, która daje się formować i kleić. Można dodać barwnika 😁

    Przepis: 



    Miłej zabawy!!!


    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    WITAM WSZYSTKICH!!


    Stymulujemy układ przedsionkowy!!!

     

     

     

     

     

    ZAPRASZAM DO ZABAWY IGORA, FABIANA, OLIWIERA, MARCELINĘ, MARCELA I OCZYWIŚCIE RODZICÓW😀

     

    Ćwiczymy samogłoski ale ruchowo tzn. będziemy pokazywać 😊


    • Wymawiać i pisać samogłoski: A, E, I, O oraz U. Jeśli chcesz dodaj też Y.
    • Aby poruszać samogłoską A, upewnij się, że masz trochę miejsca dookoła. Wyprostuj się, obniż podbródek i przyciśnij go do klatki piersiowej. Pochyl się do przodu i weź głęboki oddech. Obniż głos i zacznij  miękko mówić „Aaaaaaaaaa”.
    • Wyprostuj się powoli, cały czas mówiąc „A”. Podczas prostowania się otwórz szeroko usta, podnieś ton głosu i wydawaj coraz głośniejszy dźwięk. Innymi słowy, niech twój głos będzie coraz wyższy i lepiej słyszalny.
    • Gdy już jesteś wyprostowany, unieś podbródek, podnieś ręce nad głowę i złącz opuszki palców, jakbyś chciał gestem pokazać liter „A”. Ponieważ twoje ciało jest wyciągnięte wysoko w górę, niech twój głos będzie wysoki i głośny: „AAAAAAAAAA”.
    • Cały czas wydając dźwięk „A”, zniż i ścisz głos, jednocześnie obniżając ręce i pochylając się do przodu. Rozciągnij ciało w kierunku podłogi. W ten sposób w ciągu dziesięciu sekund za pomocą głosu i gestów wyraziłeś samogłoskę „A”. Stań prosto, weź głęboki oddech i przygotuj się na kolejne samogłoski.
    • Samogłoskę „E” należy zacząć i zakończyć niskim głosem oraz w pozycji pochylonej. „E” tak samo jak „A”, możesz pokazać w pozycji wyprostowanej. Przechyl głowę na lewo, wyciągnij lewą rękę (również w lewą stronę), a prawą wyciągnij nad głową na lewą stronę najdalej, jak potrafisz.
    • Aby pokazać „I”, złącz nogi i pochyl się do przodu. Prostuj się powoli, ręce wyciągaj do góry nad głową aż będą całkowicie wyprostowane. Wnętrza dłoni muszą być złączone. Aby zakończyć, pochyl się do przodu (do tej samej pozycji, w jakiej zaczynałeś).
    • Aby pokazać „O”, pochyl się do przodu, następnie wyprostuj się i zatocz rękami nad głową duże koło, po czym pochyl się ponownie.
    • Przy „U” nie musisz się pochylać do przodu. Podczas obniżania i podwyższania głosu („uuuuUUUUuuuu”) bądź wyprostowany. Stań twarzą do kogoś, kogo lubisz lub chciałbyś lepiej poznać.
    • Stańcie na przeciwko siebie w odległości około dwóch metrów. Przyłóż dłonie do piersi tak, aby jedynie opuszki palców dotykały ubrania, i zacznij wymawiać niskie, delikatne „U”. Stopniowo zwiększaj natężenie dźwięku, jednocześnie wyciągając ręce przed siebie, tak aby utworzyły horyzontalne „U”. Nie możesz dotknąć drugiej osoby. Gdy już z powrotem zaczniesz wymawiać „U” delikatniej, przyciągnij ręce do piersi lub serca. Czyż nie cudowne ćwiczenie?
    • Jeśli chcesz poćwiczyć „Y”, pochyl się do przodu, wyprostuj się, unieś ręce wysoko w górę i oddal je od siebie na tyle, aby sylwetka twojego ciała przypominała literkę „Y”. Zakończ w pozycji pochylonej.
    Miłej zabawy!!!

    poniedziałek, 27 kwietnia 2020

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

    Wiktor, Sebastian, Maja żapraszam do wspólnej zabawy!!!

    Dzisiaj stymulujemy układ dotykowy!!!!

    Zabawy z wodą w każdym stanie skupienia to doskonałe ćwiczenia sensoryczno-motoryczne.

    „Przygotuj płytkie przezroczyste naczynie i napełnij je wodą. Na zmianę z dzieckiem wrzucajcie do niego kostki lodu. Możesz też przytrzymać je na chwilę pod wodą, a potem puścić, żeby dziecko zaobserwowało, jak wyskakują na powierzchnię. Jeszcze lepiej przyciągają uwagę kostki z zamrożonymi w środku kawałkami owoców albo kostki zamrożonego soku, które będzie mógł polizać. Pamiętaj  jak zwykle o szczególnej wrażliwości twojego dziecka, które może źle tolerować ekstremalne temperatury. Jeśli zauważysz, że trudno mu dotykać lód, chociaż dobrze byłoby, o ile to tylko możliwe, żeby dziecko właśnie doświadczyło dotyku lodu […].

    Porządkowanie elementów

    • Ustaw obok siebie dwa kolorowe plastikowe pojemniki i nalej do jednego z nich trochę wody – tyle, żeby wrzucane do nich przedmioty porządnie plusnęły i chlapnęły. Ułóż przed dzieckiem plastikową kaczkę, delfina, świnkę, konia, owieczkę (w zależności od tego, jakie zabawki macie w domu). Podzielcie zwierzaki na te, które żyją w wodzie, te, które żyją na lądzie:
    • Trzymając w ręce kaczkę, zapytaj: „Sebastian – czy to zwierzątko mieszka w wodzie?”. Daj dziecku chwilę na odpowiedź, a jeśli nic nie powie, odpowiedz sam: „Tak…kaczka żyje w wodzie! Do startu – gotowi – hop” i wrzuć kaczuszkę do pojemnika z wodą. Nagroda w postaci wrzucenia zabawki do wody jest zwykle na tyle atrakcyjna, że doskonale mobilizuje  do uczestniczenia w zabawie. Przez parę pierwszych rund  prawdopodobnie będziemył odpowiadać za dziecko. Potem możnadołączyć inne przedmioty związane z wodą i z lądem, np. pojazdy.
    • Można spróbować i pozwolić dziecku pomagać przy zmywaniu. Przygotuj dla niego osobną miskę z odrobiną płynu do mycia naczyń (prawdopodobnie maluch bardziej się ucieszy z prawdziwych niż zabawkowych). 
    •  
    Miłej zabawy!!!

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA


    🙂


     Witam Wszystkich!!

    Natalko, Cezary i Mikołaju ćwiczenia w wodzie są dla Was!!

     

    Dzisiaj przygotowałam kilka ćwiczeń stymulujących układ dotykowy!!!

     Zabawy z wodą w każdym stanie skupienia to doskonałe ćwiczenia sensoryczno-motoryczne. 

     1. Na dużej kartce przyklejonej w pionie do okna przyklejamy w górnej części różne kawałki bibuły w odcieniach niebieskiego. Gdy powstanie chmura oklejamy ją watą. Teraz można zacząć wytwarzanie deszczu. Za pomocą spryskiwacza z wodą dziecko namacza chmurę obserwując już po chwili spływające smugi deszczu. Niebieska bibuła barwi wodę i sprawia, że z chmury spływają piękne strugi deszczu. Przebijające przez szybę światło dodatkowo wzmacnia efekty wizualne, a zabawa pozwala na ochłodę w strugach wody ze spryskiwaczem.


     Link do filmu:

      https://www.youtube.com/watch?v=Drh8Pui0WRU

    2. „Przygotuj płytkie przezroczyste naczynie i napełnij je wodą. Na zmianę z dzieckiem wrzucajcie do niego kostki lodu. Możesz też przytrzymać je na chwilę pod wodą, a potem puścić, żeby dziecko zaobserwowało, jak wyskakują na powierzchnię. Jeszcze lepiej przyciągną uwagę malucha kostki z zamrożonymi w środku kawałkami owoców albo kostki zamrożonego soku, które będzie mógł polizać.
    Trzeba pamiętać  jak zwykle o szczególnej wrażliwości twojego dziecka, które może źle tolerować ekstremalne temperatury. Jeśli zauważysz, że trudno mu dotykać lód, chociaż dobrze byłoby, o ile to tylko możliwe, żeby dziecko właśnie doświadczyło dotyku lodu […].

    • Ustaw obok siebie dwa kolorowe plastikowe pojemniki i nalej do jednego z nich trochę wody – tyle, żeby wrzucane do nich przedmioty porządnie plusnęły i chlapnęły. Ułóż przed dzieckiem plastikową kaczkę, delfina, świnkę, konia, owieczkę (w zależności od tego, jakie zabawki macie w domu). Podzielcie zwierzaki na te, które żyją w wodzie, te, które żyją na lądzie:
    • Trzymając w ręce kaczkę, zapytaj: „Bartek – czy to zwierzątko mieszka w wodzie?”. Daj dziecku chwilę na odpowiedź, a jeśli nic nie powie, odpowiedz sam: „Tak…kaczka żyje w wodzie! Do startu – gotowi – hop” i wrzuć kaczuszkę do pojemnika z wodą. Nagroda w postaci wrzucenia zabawki do wody jest zwykle na tyle atrakcyjna, że doskonale mobilizuje malucha do uczestniczenia w zabawie. Przez parę pierwszych rund będziesz prawdopodobnie musiał odpowiadać za dziecko. Potem możesz dołączyć inne przedmioty związane z wodą i z lądem, np. pojazdy.
    • Od czasu do czasu pozwól dziecku pomagać przy zmywaniu. Przygotuj dla niego osobną miskę z odrobiną płynu do mycia naczyń (prawdopodobnie maluch bardziej się ucieszy z prawdziwych niż zabawkowych). Możesz też pomyśleć o kupieniu małej dwustopniowej drabinki, która pomoże dziecku wygodnie sięgnąć do zlewu – przyda się do wielu zabaw oraz codziennych czynności. 
    Miłej zabawy !!!

     

    WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

     😀   Dzisiaj Ćwiczymy motorykę małą!!!💪💪💪💪

     Antoś, Wiktoria, Ola i Tomek to zadania dla Was!!



    1. Kreślenie w powietrzu linii różnego typu wg poleceń słownych.
    – Spróbujcie namalować w powietrzu paski poziome, pionowe, ukośne, krótkie, długie, proste, faliste, itp. Przygotujemy się do prawidłowego malowania pasków.

    2. Ćwiczenia ruchowo-rytmiczne przy muzyce  – rytmiczne ruchy ramion, przedramion i dłoni w marszu, w podskokach, w siadzie klęcznym;
    – rytmiczny marsz z wymachami ramion w przód w pionie i w poziomie (w górę, w dół, w prawo, w lewo),

    -  podskoki w rytmie muzyki w przód i w tył,
    – w siadzie klęcznym, malowanie po dywanie w grę i w dół,
    – w siadzie klęcznym dłonie „idą” po dywanie w przód i w tył.

    3. Zabawa ruchowa – „Malujemy meble ” ( udajemy że malujemy 😉) – w paski: długie i krótkie, od góry do dołu, od strony lewej do prawej, – wg poleceń słownych i ruchowych  – rytmiczne „malowanie” dłonią i palcami w pozycji stojącej na płaszczyznach pionowych i poziomych – przy muzyce (akompaniament do piosenki „Jestem Gabrysia”). https://www.youtube.com/watch?v=XLrmumilIDw
    4. Zabawa w parach „Masuję, masuję – rysuję” – rysowanie na plecach (rodzic-dziecko i dziecko-rodzic), linii pionowych i poziomych, wzorów literopodobnych, odgadywanie jaki wzór narysował /rodzic lub dziecko/, próby nazwania go lub narysowania na dywanie przed sobą, 2-3 próby i zmiana ról;
    ew. wykorzystujemy wyliczankę „Idą słonie”
    Idą słonie po betonie ( stawiamy dłonie z dołu do góry i znów w dół)
    A za nimi biegną konie (palce „galopują” w górę)
    Panieneczki na szpileczkach ( „kroki” palców wskazujących w dół)
    Jedzie walec ( przesuwamy dłonie po plecach kolegi do góry)
    Płynie strumyk (rysujemy rozsuniętymi palcami faliste linie w dół)
    Pada deszczyk (pukamy lekko czubkami palców z dołu do góry)
    Czujesz dreszczyk? (przesuwamy zgiętym palcem wskazującym z dołu do góry, wzdłuż kręgosłupa).

    5. Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe, przy cichej muzyce relaksacyjnej:
    – w siadzie prostym: wdech z uniesieniem rąk ku górze, wydech przy skłonie w przód (3-4 razy);
    – w pozycji leżącej: wdech z uwypukleniem klatki piersiowej i napięciem mięśni i długi wydech zakończony rozluźnieniem całego ciała. (3-4 razy).

    6. Odpoczywamy!!!!

    Propozycje masażyków:
    https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q 

    Miłej zabawy!!!

    PRZEDSZKOLE

    DZIEŃ DOBRY JULKA 😊

    Stymulujemy układ dotykowy!!!

    Julka ćwiczenia dla Ciebie 😁

    1. Masaż dociskowy rąk i nóg różnymi fakturami.

    Masujemy ciało dziecka (ręce, nogi, plecy) w sposób dociskający różnego rodzaju fakturami (twarde, szorstkie, kolczaste).

    2. Masaż wyciszający – wałkowanie, ostukiwanie, dociskanie.

    Dziecko leży na brzuchu. Zaczynając od pleców przesuwamy po całym ciele dziecka wałkiem (może być wałek kuchenny owinięty ręcznikiem) w kierunku stóp. Następnie ostukujemy dłońmi całe ciało. Na koniec dociskamy wałkiem całe ciało dziecka.

    Muzyka relaksacyjna 
     https://www.youtube.com/watch?v=Y2qzY9Y0ONQ

    PAMIĘTAJ!!!!
    Nagradzaj i motywuj pozytywnie – nawet gdy ćwiczenie nie wychodzi – chwal za entuzjazm.

    PRZEDSZKOLE

    Witam!!!

    Ćwiczymy paluszki!!!


    Klamerki na puszki to kolejny pomysł ćwiczący zręczność palców. To prosta zabawa sensoryczno-motoryczna. W klamerkowe aktywności dzieci wciągają się natychmiast. 
    Zabawa nie wymaga dużego nakładu. Puszki powinny znaleźć się niemal w każdym domu, tak samo jak klamerki.  Można użyć puszek po kawie lub po czymkolwiek, może być plastykowe pudełko.

     Maks, Dagna i Krystian ćwiczenia dla Was!!! 

    1. Przebieg zabawy
    Rozsyp klamerki na blat stołu, postaw puszki i zaproś dzieci do zabawy. Powiedz: Mam dużo kolorowych klamerek możemy zrobić korony naszym puszkom. Zobaczcie jak ja to robię!

    1. Powiedz: To początek zabawy!
    2. Ustalcie kod kolorów, np. czerwona, niebieska, żółta… i trzymajcie się ustalonego kodu. Od zapamiętywania różnych kodów ogarniamy w głowie chaos otaczających nas rzeczy. Dzięki kodom przygotowujemy grunt do nauki czytania i pisania.
    3. Połóżcie przed sobą w rządku klamerki o ustalonych kolorach: czerwona, niebieska, żółta… Wytłumacz, że to „wzór kolorów” – według, którego należy przypinać klamerki na puszce. Pokaż, że klamerki po przypięciu powinny przylegać blisko siebie.
    4. Pokaż dzieciom jak używać klamerek – ćwicząc na „sucho” przed przypinaniem na puszce.
    5. …a później do dzieła!
    6. Po wykonaniu zadania, powiedz dzieciom, że to już koniec zabawy. 

     2. Kolejna zabawa z klamerkami to "łowienie rybek". 
    Rybkami mogą być wcześniej przygotowane np. kartki papieru.
    Rozkładamy kartki papieru i łowimy "rybki" klamerkami.

    Linku do zabawy z klamerkami:
    https://www.youtube.com/watch?v=65O16scyGLw

    Sfotografujcie swoje dzieła 😁😁