Witam na moim blogu. Zapraszam rodziców do zapoznania się z ćwiczeniami z integracji sensorycznej i terapii wielozmysłowej.
środa, 10 czerwca 2020
WCZESNE WSPOMAGANIE- ANTOŚ,KORNEL, LENKA
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
PRZEDSZKOLE - OLIWIER, OSKAR
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
WCZESNE WSPOMAGANIE-ADRIAN, tYMEK, KRZYSIU , KACPER
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
WCZESNE WSPOMAGANIE- KRZYSIU I KUBA
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
wtorek, 9 czerwca 2020
WCZESNE WSPOMAGANIE-Stasiu, Mateusza,Stasiu Li.,
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
WCZESNE WSPOMAGANIE-Marcel, Oliwier, Igora i Kubę
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
poniedziałek, 8 czerwca 2020
WCZESNE WSPOMAGANIE- ANTOŚ, WIKTORIA I OLA
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
WCZESNE WSPOMAGANIE-MAJA, MIKOŁAJ I WIKTOR
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.
• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.
• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
WCZESNE WSPOMAGANIE - SEBASTIAN
DZIEŃ DOBRY!!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI
Zabawy z wykorzystaniem koca:
• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.
• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.
• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.
• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.
• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.
• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.
Miłej zabawy!!!
Subskrybuj:
Posty (Atom)