środa, 10 czerwca 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE- ANTOŚ,KORNEL, LENKA




DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!

PRZEDSZKOLE - OLIWIER, OSKAR






DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE-ADRIAN, tYMEK, KRZYSIU , KACPER





DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE- KRZYSIU I KUBA








DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!

wtorek, 9 czerwca 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE-Stasiu, Mateusza,Stasiu Li.,

DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE-Marcel, Oliwier, Igora i Kubę

DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!

poniedziałek, 8 czerwca 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE- ANTOŚ, WIKTORIA I OLA

DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE-MAJA, MIKOŁAJ I WIKTOR

DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI

• „Małe wagony” – dorośli i dzieci siedzą na podłodze tworząc „wagoniki – foteliki”, poruszają się w ten sposób po podłodze w różnych kierunkach.

• „Bączek”- dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, próbują obracać się wokół własnej osi.

• „Mosty/domki” – dorośli w klęku podpartym. Dzieci przechodzą pod (dołem) i nad (górą ) dorosłymi.

Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!

WCZESNE WSPOMAGANIE - SEBASTIAN

DZIEŃ DOBRY!!!!

ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ŚWIADOMOŚĆ PRZESTRZENI


Zabawy z wykorzystaniem koca:

• „Foczki” – dziecko kładzie się na brzegu koca, tak aby ramiona wystawały poza koc. Dorośli zawijają dzieci w koce i kładą je na brzuchach. Dzieci poruszają się po podłodze polegając na sile własnych rąk.

• „Mumia” – dorośli ciągną koc razem z dzieckiem zawiniętym w niego.

• „Zawijanie i rozwijanie naleśnika” – dorosły trzymając za wolną krawędź koca rozwija dziecko, znajdujące się w środku koca.

• „Przejażdżka na kocu” – dzieci siedzą na kocu, dorośli ciągną koc, poruszając się po całej dostępnej powierzeni podłogi.

• „Tratwy” – dziecko klęczy na złożonym kocu, odpychając się rękoma porusza się samodzielnie po podłodze. Jeśli któreś z dzieci ma trudność z wykonaniem tej propozycji, wówczas rodzic może je popychać, chwytając za barki lub biodra.

• „Bujanie w kocu” – 2 dorosłych trzyma koc, dziecko, maksymalnie 2 dzieci leży na plecach na kocu. Dorośli unoszą dziecko w kocu nad podłogę i kołyszą je na boki. Jedno z dzieci może też położyć się pod kocem, w którym jest ktoś kołysany.


Miłej zabawy!!!