Wiktor, Sebastian, Maja żapraszam do wspólnej zabawy!!!
Dzisiaj stymulujemy układ dotykowy!!!!
Zabawy z wodą w każdym stanie skupienia to doskonałe ćwiczenia sensoryczno-motoryczne.
„Przygotuj płytkie przezroczyste naczynie
i napełnij je wodą. Na zmianę z dzieckiem wrzucajcie do niego kostki
lodu. Możesz też przytrzymać je na chwilę pod wodą, a potem puścić, żeby
dziecko zaobserwowało, jak wyskakują na powierzchnię. Jeszcze lepiej
przyciągają uwagę kostki z zamrożonymi w środku kawałkami owoców
albo kostki zamrożonego soku, które będzie mógł polizać. Pamiętaj jak
zwykle o szczególnej wrażliwości twojego dziecka, które może źle
tolerować ekstremalne temperatury. Jeśli zauważysz, że trudno mu dotykać
lód, chociaż dobrze byłoby, o ile to tylko możliwe, żeby dziecko
właśnie doświadczyło dotyku lodu […].
Porządkowanie elementów
- Ustaw obok siebie dwa kolorowe plastikowe pojemniki i nalej do jednego z nich trochę wody – tyle, żeby wrzucane do nich przedmioty porządnie plusnęły i chlapnęły. Ułóż przed dzieckiem plastikową kaczkę, delfina, świnkę, konia, owieczkę (w zależności od tego, jakie zabawki macie w domu). Podzielcie zwierzaki na te, które żyją w wodzie, te, które żyją na lądzie:
- Trzymając w ręce kaczkę, zapytaj: „Sebastian – czy to zwierzątko mieszka w wodzie?”. Daj dziecku chwilę na odpowiedź, a jeśli nic nie powie, odpowiedz sam: „Tak…kaczka żyje w wodzie! Do startu – gotowi – hop” i wrzuć kaczuszkę do pojemnika z wodą. Nagroda w postaci wrzucenia zabawki do wody jest zwykle na tyle atrakcyjna, że doskonale mobilizuje do uczestniczenia w zabawie. Przez parę pierwszych rund prawdopodobnie będziemył odpowiadać za dziecko. Potem możnadołączyć inne przedmioty związane z wodą i z lądem, np. pojazdy.
- Można spróbować i pozwolić dziecku pomagać przy zmywaniu. Przygotuj dla niego osobną miskę z odrobiną płynu do mycia naczyń (prawdopodobnie maluch bardziej się ucieszy z prawdziwych niż zabawkowych).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz