środa, 13 maja 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

DZIEŃ DOBRY!!!

 Dzisaj ćwiczymy motorykę małą                          ( dłonie i palce )✋👈👉




ZAPRASZAM ADRIANA I KACPERKA😀

1. Nawlekanie 😊

Potrzebne rzeczy:
  • 2 paczki makaronu penne (rurki). Pszenne i pełnoziarniste.
  • Sznurek do rozwieszania prania.
  • Nożyczki.

Sposób:

  1. Ustal początek i koniec zadania. Np. dziecko będzie nawlekało 10 rurek według ustalonego wzoru: ciemny, jasny… Możesz ustalić czas, np. 15 minut. Nastaw minutnik lub czas w telefonie.
  2. Dziecko nawleka według wyznaczonego kodu kolorów (np. jasny, ciemny lub jasny, jasny – ciemny ciemny.



 2. Ćwiczenie odkręcanie i zakręcanie nakrętek jest trudne dla dzieci z problemami z motoryką i obniżonym napięciem
mięśniowym

Potrzebne rzeczy:
  • plastikowe butelki 2-3 rodzaje, 500 ml, ( mogą być butelki 1/5 litrowe w zależności od preferencji)
  • pasujące do nich nakrętki.


Sposób ćwiczenia:

Ustal początek i koniec zadania oraz czas na jego wykonanie. Np. Niech początkiem zadania będzie ustawienia butelek na stole w rzędzie –  a końcem odkręcenie i zakręcenie 4  butelek. W ciągu 45 minut lub krócej. Użyj minutnika, klepsydry lub telefonu do mierzenia czasu. W przypadku dużych trudności ciężkość zadania niech będzie przesunięta na technikę.
  1. Odkręcanie nakrętek: dziecko trzyma butelkę jedną dłonią w połowie jej długości i dociskając lekko do podłoża, chwyta drugą dłonią jej nakrętkę. Spróbuje otworzyć swoim sposobem – odkręcając nakrętkę w lewo. Jeśli ci się udało – kontynuuj tą samą czynność z pozostałymi butelkami. Otwartą butelkę odkłada na bok po swojej prawej stronie a przed butelką połóży jej odkręconą nakrętkę. Tak powstanie drugi rząd butelek z odkręconymi nakrętkami po prawej stronie. Jeśli natomiast ciężko jest dziecku odkręcić pierwszą nakrętkę…
  2. … rodzic lub inny dorosły pokaże  właściwy chwyt:  
  • Pierwszy sposób to: dziecko złapie nakrętkę palcem wskazującym i kciukiem swojej aktywnej dłoni (przeważnie jest to ta dłoń, która dominuje) i ściśnij palcami nakrętkę jednocześnie odkręcając ją w swoją lewą stronę. Próbuj parę razy.
  •  Drugi sposób to: dziecko złapie nakrętkę kciukiem i palcem serdecznym tak,  żeby oba palce obejmowały nakrętkę w taki sposób, że kciuk jest ułożony nad palcem serdecznym i ściśnij nakrętkę – odkręcaj zdecydowanym ruchem w lewo. Pierwsza ręka nadal trzyma butelkę w połowie – butelka musi być stabilna.
  1. Zakręcanie nakrętek: jeśli jest już rządek butelek z leżącymi przed nimi odkręconymi nakrętkami dziecko musi je teraz pozakręcać. Mocne zakręcanie jest ważne. Zacznamy tym razem od prawej: przysuwamy pierwszą butelkę, chwytamy jedną dłonią w połowie butelki, dociskamy lekko butelkę do podłoża, aktywną ręką podnosimy zakrętkę chwytając ją palcem wskazującym i kciukiem, połóżymy lekko na wlocie butelki – nie naciskamy ale lekko przykręcamy w prawą stronę tym samym palcem wskazującym i kciukiem do momentu kiedy nakrętka zacznie stawiać opór, wtedy dziecko powinnno użyć większej siły i przykręcać mocniej.
  2. Zakręconą butelkę stawiamy po lewej stronie i kontynuuj „zakręcanie” następnej butelki.
  3. Kiedy „zakręcimy” wszystkie butelki i wszystkie będą stały w rządku – można ogłosić koniec zadania.  „Zadanie wykonane”.

 3. Na zakończenie wypełnimy kwiatka. Technika dowolna ( możemy wypełnić ryżem, farbą kredką, krepą itp.) 😉




Miłej zabawy!!!!
🙂

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz