środa, 3 czerwca 2020

WCZESNE WSPOMAGANIE- ZAPRASZAM ADRIANA, KRZYSIA , TYMKA I KACPERKA

DZIEŃ DOBRY !!!
Dzisiaj będziemy słuchać 👂👂👂 


Percepcja słuchowa to zdolność do odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Ich prawidłowe rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko jest podstawą słyszenia mowy, a zatem nabywania przez nie również mowy czynnej, a także umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter. 


Życzę miłej zabawy😃😃👂👂!!!

1. "Rozpoznaj dźwięk"
Zabawy z przedmiotami codziennego użytku wydającymi dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, czajnik, pudełko z kaszą, butelka z wodą, itp. Mama, tata prezentuje dźwięki przedmiotów i po prezentacji można rozpocząć zabawę w rozpoznawanie. Dziecko nie może widzieć podczas odgadywania przedmiotów.

2. Rozpoznaję odgłosy zwierząt

Zabawa w odgadywanie i identyfikowanie różnych głosów zwierząt . Mama lub tata włącza nagranie i pokazuje planszę z różnymi obrazkami. Należy określić nazwę zwierzęcia lub przedmiotu oraz wskazać właściwy obrazek.

Link do odgłosów zwierząt: 
https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU


3. Różnicowanie dźwięków
Możemy wykorzystać w tej zabawie przedmioty np. pokrywkę od garnka, blachę do pieczenia ciasta, drewniany tłuczek, (…) lub instrumenty np. cymbałki, ksylofon, pianino, gitarę, skrzypce, (…). Dziecko odgaduje prezentowany dźwięk. Jaki dźwięk słyszysz?
Czy to był dźwięk głośny – czy dźwięk cichy?
Czy było dużo dźwięków – czy mało dźwięków?
Czy słyszysz dźwięk długi – czy dźwięk krótki?
Czy to był dźwięk wysoki („cienki”) – czy dźwięk niski („gruby”)?
Przed rozpoczęciem zabawy prezentujemy w/w dźwięki i wyjaśniamy pojęcia: głośny – cichy, długi – krótki, (…)


KACPERKU DLA CIEBIE ZADANIE:

4. Lokalizacja dźwięku
 

 „Szukamy dźwięku” – dziecko szuka ukrytego przedmiotu, który wydaje dźwięk (np. budzik, telefon, …).

5. Ważne słuchanie

 „Ile dźwięków słyszysz?”. Policz uderzenia w bębenek, stuknięcia o blat stołu. Dziecko zamyka oczy i liczy dźwięki wystukiwane przez mamę, tatę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz