czwartek, 16 kwietnia 2020

PRZEDSZKOLE

Dear Johanna: Thoughts on Friendship, Risk, and Vulnerability ...Witam 😁

Dzisiaj ćwiczymy nadgarstek ✊



Zanim dziecko zacznie pisać należy wzmocnić jego mięśnie rąk i rozciągnąć poszczególne ścięgna dłoni, nadgarstków i paców. Ruch zawsze sprzyjał mięśniom.💪
Zaczynamy!!!!

Zapraszam Maksa, Kacperka i Marcelinę ✊✊

  • Ręce do nieba – Stajemy na palcach, unoszą wysoko wyprostowane ręce. Rozciągają ręce, kręgosłup i dłonie, które mają zaciśnięte proste palce. Wykonać 5 razy – stopy na palcach, z jednoczesnym wzniosem rąk „do nieba”. Przy podnoszeniu rąk wdech, przy opuszczaniu wydech.
  • Ptaki – Jak ptaki machamy skrzydłami?! Ręce na boki, wyprostowane w łokciach, palce zaciśnięte jak wiosła, i wymachy nad głową (jak pajacyk) tyle, że dłonie stykają się/klaszczą stroną grzbietową) – 5 powtórzeń. Wdech przy wzniosie, wydech przy opuszczaniu rąk.
  •  Pięści – Jak wojownicy zaciskamy pięści!? Wyciągamy ręce przed siebie, prosto, dłonie skierowane grzbietem do sufitu i powoli/dokładnie zaciskają pięści w 3 ruchach: na raz zginają palce, na dwa zwijają pięść, na trzy dokładają zgięty kciuk. Powtórzyć 5 razy.
  •  Wkręcamy żarówki: Ręce do góry, patrzymy na ruchy dłoni, dłonie robią szybkie ruchy przypominające wkręcanie żarówek. Na raz podnosimy rączki do góry i przez kilka sekund energicznie (w lewo i w prawo) „wkręcają żarówki” – następnie przerwa i tak 5 powtórzeń. Przy podnoszeniu rąk zawsze wdech, przy opuszczaniu wydech. Skupiamy się bardziej na ćwiczeniach – o wdechach należy nieśmiało przypominać.
 
Synchronizacja półkul – I już zupełnie na koniec – rozluźniające, poprawiające humor ćwiczenie: jedna ręka sieka pietruszkę – druga jednocześnie miesza zupę, czyli jedną ręką dzieci uderzają w blat stołu boczną częścią dłoni (jak karateka rozwalający deski) udając, że kroi pietruszkę zaś drugą ręką z zaciśniętą pięścią zwróconą bokiem jak gdyby trzymało łyżkę, kręci kółka – miesza zupę w garnku). To trudne ćwiczenie ale zwykle rozśmiesza i rozluźnia atmosferę. Można śpiewać lub mówić rytmicznie na głos wraz z dziećmi: „Jedna ręka, sieka pietruszkę, sieka pietruszkę, sieka pietruszkę! Druga ręka miesza zupę, miesza zupę miesza zupę! Zmiana! – i zmiana rąk – 5 powtórzeń.
Miłej zabawy!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz