Ćwiczymy schemat własnego ciała 😃
Poznawanie własnego ciała (na bazie naśladownictwa):
Julcia zobacz gdzie masz rączki, nóżki i...a teraz:
- dotykamy poszczególnych części swojego ciała – rąk, nóg, głowy, brzucha, twarzy
- oglądamy swojego odbicia w lustrze,
- pokazujemy poszczególnych części ciała,
- poruszamy poszczególnymi częściami ciała,
- poruszamy poszczególnymi częściami ciała,
- pokazywanie poszczególnych części ciała w połączeniu z rozumieniem określeń: góra – dół, przód – tył, bok,
zabawom towarzyszą nieustannie odkrycia:
"Pokaż co masz na górze? Na górze mam głowę.
Pokaż co masz z przodu? O, masz brzuch! Oprzyj ręce na brzuchu.
O! Na dole masz stopy – podskocz.
Zobacz, oparłam się o ścianę. Z tyłu mam plecy. A Ty? Oprzyj się o ścianę. O, Ty też oparłeś/łaś się tyłem - plecami, brawo!
Mamy dwa boki. To jeden, a to drugi (prezentacja każdej ze stron od czubka głowy aż po stopę). Teraz Ty pokaż swój bok. Brawo! A teraz drugi.
Zobacz. Z boku głowy mam ucho. Mam też drugi bok i drugie ucho. Mam dwoje uszu po dwóch bokach głowy. A Ty? Co masz z boku?", - zapoznanie z oznaczeniami stron ciała: prawa, lewa:
"To lewa strona ciała. Tu mam serce. A to prawa strona – tu nie ma serca.
To lewa ręka i lewa noga. A to prawa ręka i prawa noga.
Lewa ręka jest po lewej stronie ciała, tam gdzie mam serce", - zapoznanie ze znaczeniem wyrażeń przyimkowych: w, na, pod, obok poprzez prezentację i komentarz:
- kładzenie rąk jedna na drugiej,
- kładzenie rąk przed sobą, za sobą, obok siebie,
- przemieszczanie się w przestrzeni względem zajmowanego miejsca:
- "Idź do przodu. Idź do tyłu. Zrób krok w bok",
👩👨👧👦
- rysowanie postaci człowieka – dorosły rysuje pod dyktando dziecka, dziecko próbuje samo, wspólna próba rysowania i udoskonalania ilustracji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz